اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح انتقال پایانه‌های مسافربری درون‌شهری

هسته مرکزی اراک نفس می‌کشد/کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری در اراک

شهردار اراک، بهبود منظر و سیمای شهری، کاهش آلودگی و بهبود هوای شهر، کاهش ترافیک شهری و کاهش زمان سفر شهروندان را از اهداف اجرای طرح جمع‌آوری ایستگاه‌های اتوبوس از هسته مرکزی شهر و انتقال آنها به پایانه‌ها عنوان کرد.

هسته مرکزی اراک نفس می‌کشد/کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد ابراهیم عباسی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری اراک در راستای اصلاح وضع موجود ترافیک شهر اراک برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی را در دستور کار خود قرار داده است که ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی از برنامه‌های کوتاه مدت است که اجرایی شده است.

وی افزود: در راستای اجرای  طرح جمع‌آوری ایستگاه‌های اتوبوس از هسته مرکزی شهر و انتقال آنها به پایانه‌ها، سه پایانه مسافربری در خیابان عمار یاسر حد فاصل میدان آزادی (ارک سابق) تا خیابان قائم‌مقام، پایانه میدان سرداران و پایانه خیابان میرزای شیرازی حد فاصل پل سوم شعبان تا پل برق دایر شده است.

شهردار اراک تصریح کرد: در این طرح شهروندان از مبدأ و بدون هزینه به وسیله اتوبوس‌ها به پایانه‌های مذکور مراجعه کرده و سپس به وسیله اتوبوس‌های خطوط ویژه به ایستگاه‌های تعبیه شده در مرکز شهر منتقل می‌شوند.

به گفته عباسی قبل از اجرای این طرح بهترین خیابان‌های اراک به ترمینال اتوبوسرانی و پارکینگ تبدیل شده و دود اتوبوس‌ها همواره نفس مردم را به شماره انداخته و سبب آلودگی مرکز شهر شده بود هیچ شکلی از خیابان شهری نداشتند که با اجرای این طرح با توجه به تک هسته‌ای بودن شهر منظر خیابان‌های هسته مرکزی شهر از حیث پارک اتوبوس مطلوب شده است.

وی ادامه داد: در این طرح پایانه مسافربری میرزای شیرازی و عمار یاسر پایانه‌های 3 سفره و پایانه سرداران پایانه مسافربری 4 سفره پیش‌بینی شده و در ایستگاه سرداران خط ویژه رایگان تعبیه و مسافران از خیابان دکتر حسابی و رجایی به مرکز شهر سفر می‌کنند.

شهردار اراک گفت: در صورتی که معایب طرح بر طرف و پایانه‌های ایجاد شده ثابت شوند بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار، امکانات و جایگاه‌هایی برای محافظت مسافران از گرما و سرما احداث می‌شود.

عباسی از تجهیز اتوبوس‌های درون شهری و تاکسی‌های شهر اراک به دستگاه کارت‌خوان در آینده نزدیک خبر داد و ابراز داشت: نصب تاکسی‌متر بر روی تاکسی‌ها و تجهیز اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر به دستگاه کارت‌خوان در دستور کار شهرداری قرار دارد و در سال جاری انجام خواهد شد.

وی اجرای این طرح را جراحی ترافیکی شهر اراک عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: همانگونه که جراحی درد دارد، این طرح نیز از محاسن و معایبی برخوردار است که ارائه پیشنهادات می‌تواند به رفع اشکالات، بهبود طرح و افزایش کیفیت اجرای طرح کمک کند.

شهردار اراک با بیان اینکه تلفن 137 شهرداری آماده دریافت نظرات و پیشنهادات شهروندان در راستای بهبود خدمات شهرداری به همشهریان است، اظهار داشت: خبرنگاران نیز می‌توانند ضمن اطلاع رسانی از طرح نقدها و معایب طرح را منصفانه بیان کنند.

عباسی از ایجاد 3 یا 4 مرکز عمده تجاری، خدماتی و درمانی در مناطق مختلف شهر وخروج شهر اراک از تک مرکزیتی در راستای ساماندهی وضعیت ترافیکی شهر و کاهش نیاز مردم به سفر به مرکز شهر خبر داد.

وی در تشریح فعالیت‌های شهرداری اراک افزایش فضای سبز اراک و ایجاد هزار هکتار فضای سبز مصوب دولت، تولید و پخش 400 هزار تن آسفالت و روکش و لکه گیری خیابان‌ها و رفع چاله‌ها و آسفالت معابر را از جمله اقدامات شهرداری عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی تقاطع‌های غیر هم‌سطح شهر اراک با سرعت کم در حال اجراست و مقرر است در جلسات روزهای آینده با پیمانکاران روند عملیات عمرانی تقاطع‌های غیر هم‌سطح نیمه تمام بررسی شود.

شهردار اراک در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر سرانجام پارکینگ‌های طبقاتی میدان شهدا و شورای اراک، اظهار داشت: پارکینگ طبقاتی میدان شورا آماده بهره‌برداری است و با تامین برق این پارکینگ و اجرای سیستم مدیریت هوشمند و مشاهده ظرفیت خالی پارکینگ پیش‌بینی می‌شود تا قبل از تابستان به بهره‌برداری برسد.

عباسی همچنین از فسخ قرارداد پارکینگ طبقاتی میدان شهدا خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه تا کنون پروژه پارکینگ طبقاتی میدان شهدا روند مطلوبی نداشته است این قرارداد با شریک شهرداری در حال فسخ و در صورت فسخ قرارداد این پروژه بر اساس طرح جامع میدان شهدا اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول