اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای هفته آینده و به مدت 15 شب

تالار هودی شیراز میزبان «مسافری از دیار فراموشی» می‌شود

کارگردان نمایش «بی تنهایی مسافری در سرزمینی فراموش» گفت: این تئاتر از روز شنبه 23 فروردین ماه جاری در تالار استاد هودی شیراز اجرا می‌شود.

تالار هودی شیراز میزبان «مسافری از دیار فراموشی» می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، «حمیده مقدسی» افزود: این نمایش پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها در دو نوبت 18:30 و 20 بعد از ظهر و روزهای عادی در یک نوبت 18:30 به مدت 15 شب در تالار استاد هودی بوستان آزادی بر روی صحنه اجرا می‌شود.

سرپرست گروه نمایش «بی تنهایی مسافری در سرزمینی فراموش» درباره دلیل انتخاب این سبک و همچنین جایگاه این شیوه در حوزه تئاتر آکادمیک نیز گفت: فضای کلی اثر مدیای آن است که با توجه به دیالکتیک بودن نمایشنامه و لزوم پرهیز از تکرار در اجراهای مونولوگ و همچنین نیاز مخاطب امروزی سعی شده دراماتورژی اثر به گونه‌ای باشد تا جذابیت‌های موجود در این شیوه تا حد امکان به کار گرفته شود.

مقدسی اضافه کرد: به دلیل نبود امکانات مورد نیاز برای این شیوه به ندرت در فضای آکادمیک شاهد شکل‌گیری آن هستیم و در موارد معدود استفاده از این شیوه نیز، به طور کامل و صحیح اجرا نمی‌شود.

این مدرس تئاتر در مورد جایگاه نمایش در استان فارس و راهکارهایی برای حرفه‌ای شدن آن اظهار داشت: نمایش نه تنها در استان فارس بلکه در تمام استان‌های کشور باید ارتباط عمیقی را در ابتدا با مسئولان مربوطه برقرار کند تا موجبات عرضه آن به مخاطبان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله اما در شهرستان‌ها چندان تحقق نیافته که شاید یکی از دلایل آن تمرکز بیش از حد امکانات و بودجه در پایتخت باشد.

مقدسی تصریح کرد: گروه ما اجرای همین نمایش را در تهران و امکانات موجود در سالن‌های آنجا تجربه کرده و حال در شیراز شاهد این تفاوت اساسی هستیم که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور با ساخت تالار مرکزی شهر و آموزش‌های آکادمیک، برقراری ارتباط حرفه‌ای در تمام کشور میسر شود.

وی ابراز داشت: رسیدن تئاتر فارس به جایگاه اصلی خود مانع از مهاجرت هنرمندان این استان به تهران می‌شود.

کارگردان نمایش «بی تنهایی مسافری در سرزمینی فراموش» همچنین گفت: نمایشنامه این کار برگرفته از متن «ایستگاه سلام» است که با دراماتورژی که بر روی نوشته صورت گرفت، روند تمرینات به صورت کارگاهی شروع و در نهایت با طراحی و استفاده از فضای مدیا، به فرجام نهایی خود رسید.

به گزارش فارس، نویسنده نمایش «بی تنهایی مسافری در سرزمینی فراموش» «رسول نقوی»، دستیار کارگردان آن «نگین مطفف» و سازنده ویدئو آرت این نمایش «الهه عباسی» است.

انتهای پیام/2448/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول