اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:

بهسازی مراکز بهداشت سبزوار نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: برای بهسازی مراکز و خانه‌های بهداشت سطح شهرستان بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بهسازی مراکز بهداشت سبزوار نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار علیرضا مسلم عصر امروز در نخستین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهر با بیان اینکه 193 خانه و 37 مرکز بهداشت در سطح شهرستان فعال هستند، اظهار داشت: از این تعداد بیش از 65 درصد دارای بافت فرسوده هستند که برای بهسازی آنها به اعتبارات خاصی نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه پایگاه اورژانس در سطح شهر دارای کمبود هستیم، یادآور شد: برای جبران این کمبود استقرار دو پایگاه اورژانس در سطح شهر پیش‌بینی شده که از شهرداری این خواهش را داریم تا با هماهنگی بتوانیم این پایگاه‌ها را مستقر کنیم.

وی با انتقاد از نبود ساختمان مدیریت بحران در سبزوار تصریح کرد: باید مرکز مدیریت بحران در سطح شهر شکل بگیرد و ساختمان مدیریت بحران نیز در اسرع وقت عملیاتی شود.

مسلم با بیان اینکه بیماری‌های غیر واگیر بیشترین حجم بیماران را در کشور به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: برای کنترل این بیماری‌ها باید به سمت تغییر نگرش در افراد و جامعه حرکت کنیم و این کار باید از مهدهای کودک و سطوح دانش‌آموزی آغاز شود.

وی با بیان اینکه محور توسعه هر کشوری انسان سالم است، اضافه کرد: سلامت از مهمترین اولویت‌های یک جامعه برای حرکت به سمت توسعه پایدار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه سال 93 از حساسیت خاصی برای وزارت بهداشت و درمان برخوردار است، ادامه داد: در سال جاری دولت به دنبال افزایش کیفیت خدمات و توسعه عدالت در نظام سلامت، بهبود تجهیزات پزشکی و توسعه پایگاه‌‌های اورژانس، توسعه طب سنتی و افزایش سهم سلامت در کشور است.

مسلم با بیان اینکه سهم سلامت در کشور در سال 92 فقط 5.4 درصد بوده است، تصریح کرد: این سهم در کمترین کشور همجوار ما 9 درصد است که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این سهم باید در پایان سال به هفت درصد برسد.

وی با اشاره به تزریق بیش از یک هزار و 800 میلیارد تومان از بخش هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت یادآور شد: سهم سبزوار از این میزان 8 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول