اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه:

کمبود پزشک یک معضل جدی در آذربایجان غربی است

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: کمبود پزشک یک معضل جدی در آذربایجان غربی به ویژه ارومیه است.

کمبود پزشک یک معضل جدی در آذربایجان غربی است

پیام نوزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دغدغه اصلی جامعه پزشکی حجم‌کاری است که به آنها تحمیل می‌شود، زیرا بیش از توانایی آنها است.

وی با اشاره به اینکه پزشکان عمومی به دلیل کثرت مراجعه در پاسخگویی به بیماران دچار مشکل می‌شوند، ادامه داد: هر پزشک باید حداقل 10 دقیقه برای ویزیت بیمار اختصاص دهد که البته 15 یا 20 دقیقه نیز مطرح می‌شود.

به گفته وی پزشک در یک ساعت باید حداکثر هشت نفر ویزیت کند، اگر هشت ساعت بدون وقفه کار کند 48 نفر می‌تواند ویزیت کند، ولی با توجه به اینکه با معضل کثرت بیمار روبه‌رو می‌شوند، بیماران بیشتری معاینه می‌کنند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه اضافه کرد: زمانی که پزشک با ازدحام جمعیت در مطب خود، با کودکان تب‌دار، افراد کهنسال و ناتوان روبه‌رو می‌شود به زیر پا گذاشتن قاعده « 10 دقیقه هر بیمار» مجبور شده و همه مراجعان را به حضور می‌پذیرند.

وی با اذعان به اینکه گاه مجبور شده‌ام در هر شیفت کاری 80 نفر را ویزیت کنم، ادامه داد: برای اینکه امکان پاسخگویی به همه فراهم شود چاره‌ای جز این نیست، زمان کمتری را برای دیگران اختصاص دهیم، ولی در این صورت امکان مداوا فراهم نمی‌شود، زیرا پزشک دارونویس نبوده و مسئولیت او درمان است.

این پزشک خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص زمان کافی می‌توان اطلاعات جامعی را از بیمار، علائم و حالات او به دست آورد و در زمان کمتری برای سلامت فرد کمک کرد.

وی رفع معضل کمبود پزشک را خواستار شد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و ... برای تامین پزشک مورد نیاز استان به ویژه ارومیه همت کنند که این کمبود در روستاها بارزتر است.

انتهای پیام/61002/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول