اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجویان دانشگاه یزد موفق به ساخت دستگاه ترمیم زخم شدند

علی انتظاری به همراه علی پارساییان دو دانشجوی مهندسی صنایع و مهندسی مکانیک دانشگاه یزد موفق به طراحی و ساخت دستگاه ترمیم زخم شداند.

دانشجویان دانشگاه یزد موفق به ساخت دستگاه ترمیم زخم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، علی انتظاری مجری طرح ترمیم زخم در مورد چگونگی ساخت این دستگاه اظهار داشت: با این دستگاه، فشار خلا در محل زخم با کنترل بسیار دقیق ایجاد می‌شود و این فشار با افزایش خون‌رسانی در محل زخم و جمع‌آوری عفونت و ترشحات زخم در یک ظرف مخصوص باعث بهبود زخم می‌شود.

وی افزود: این دستگاه با تنظیم مقدار فشار خلاء و با تزریق دارو و شست‌وشوی زخم بدون نیاز به باز کردن پانسمان می‌تواند به بهبود زخم کمک کند.

انتظاری با بیان اینکه در این دستگاه، سیستم تزریق دارو در محل و شست‌وشوی زخم وجود دارد، تصریح کرد: تایمر موجود در دستگاه به پزشک این امکان را می‌دهد که زمان مورد نیاز برای مکش، تزریق دارو و شست‌وشو را به طور کنترل شده به زخم اعمال کند بنابراین با دوز کم دارو، ضمن جلوگیری از عفونت و وارد شدن میکروب به زخم و آثار جانبی کمتر، بهبود انواع زخم‌ها را میسر می‌کند.

وی درباره آزمایش‌های بالینی این دستگاه گفت: این دستگاه زیر نظر دکتر کارگر، جراح عمومی و دکتر محمدرضا مهربانیان، جراح مغز و اعصاب بر روی 10 بیمار در بیمارستان شهید صدوقی یزد آزمایش شده که نتایج آزمایش‌های بالینی و کشت میکروبی و پاتولوژی نشان داد که زخم بیماران بهبود یافته است.

انتظاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ترمیم زخم در بیماران دیابتی یکی از مشکلات عمده در جامعه است و حداکثر موارد درمان این نوع زخم‌ها منجر به قطع عضو بیمار می‌شود، امید است تولید این دستگاه، کمک بزرگی به ترمیم و بهبود انواع زخم‌ها و جلوگیری از قطع عضو بیماران دیابتی کند.

انتهای پیام/2464/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول