اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعید جلیلی در جمع دانشجویان اصفهان:

تصور آمریکا بر تحمیل خواسته‌هایش در قبال 4 میلیارد دلار بر ایران باطل است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تصور آمریکا بر تحمیل خواسته‌هایش در قبال 4 میلیارد دلار بر ایران باطل است.

تصور آمریکا بر تحمیل خواسته‌هایش در قبال 4 میلیارد دلار بر ایران باطل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی به مناسبت 20 فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع کثیری از مردم و دانشجویان انقلابی، اظهار کرد: شهر اصفهان و نمادهایی که اصفهان دارد خاطراتی را همچون تشییع 300 شهید گلگون کفن در یک روز به ذهن متواتر می‌کند که این ملت در راه باور و اعتقاد خود حتی تا پای جان ایستاده‌اند و راه مقاومت را در پیش گرفته است.

وی افزود:‌ ملتی که در یک روز چند صد شهید را تشییع می‌کند، در حقیقت تشییع شهدایش فقط تشییع یک پیکر نیست بلکه بزرگداشت یک آرمان است، هنر سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی این بود که پس از دوران دفاع مقدس تمام تلاش و تمام توان خود را صرف کرد تا آرمان شهدا پیگیری شود.

عضو مجمع تشخیص تصریح کرد: ما با سه نسل روبرو هستیم، جمعی که جانانه ایستاد و الگویی بی‌نظیر از دفاع و مقاومت در 8 سال جنگ تحمیلی به جهانیان نشان داد، اگر هم حماسه‌های بزرگ در دفاع مقدس شکل گرفت، مرهون آن مردان مقاوم بود.

وی تأکید کرد: اگر نسل دیگری همچون شهید آوینی به‌وجود آمد که نگذاشت آرمان‌های شهدا و باورها و تفکرات آنها منجمد شود و همچنین در راه نشر ترویج تفکر، باور و آرمان شهدا به نسل‌های بعد گام برداشت، هنر شهید آوینی و هم‌نسلانش بود.

جلیلی افزود: هنر شهیدان هسته‌ای ما این بود که با رفتار خود تفکر نسل اول انقلاب را به تمدن تبدیل کردند.

وی اظهار داشت: ایادی استکبار در 60 سال اخیر برای خود در جهان یک مناسباتی را تعریف کردند که بر اساس آن مناسبات یکسری رانت‌هایی را برای خود قائل شدند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد:‌ این چند کشور مستکبر بر اساس رانت‌هایی که برای خود قائل شده‌اند، مجوز زیرسؤال بردن آزادی و استقلال دیگران را برای خود صادر کرده‌اند.

وی گفت: از جمله تعرضات و خصوصیات اجباری این چند کشور حق وتو و حق داشتن سلاح‌های هسته‌ای در جهان است.

 

* ترساندن و تزویر دو اهرم کشورهای زورگو و مستکبر است

 

وی ادامه داد: بیش از 60 کشور جهان در چند دهه اخیر مورد تحریم از سوی کسانی که مدعی بازار و اقتصاد آزاد هستند، قرارگرفته اند.

 

وی تاکید داشت: یکسری انحصاراتی بر مبنای نگاه‌هایی شکل می‌گیرد که انتظار دارند همه دنیا این نوع نگاه را بپذیرند.

 

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی اذعان کرد: کشورها در مقابل این مناسبات دو گروه‌اند، عده‌ای تسلیم می‌شوند، اما برخی دیگر مقاومت می‌کنند و مهم‌ترین اهرم زور مداران و مستکبران در این عرصه ترساندن کشورهای ضعیف تر است.

 

وی تصریح کرد: این کشورهای مستکبر چنانچه بتوانند با تهدید و ترساندن به اهداف خودشان برسند، هیچ در غیر این صورت از حربه و اهرم دوم خود که تزویر علیه ملت و دولت مورد نظر برای رسیدن به منافع خود استفاده خواهند کرد.

 

* تنها راه مقابله با دشمنان حفظ و تقویت تفکر حماسه‌ساز مقاومت است

 

جلیلی اضافه کرد: همین شکورهای زورگو و مستکبر دم از حقوق بشر می‌زنند و علیه حقوق ملت‌ها اقدام می‌کنند، دموکراسی تا زمانی مورد وثوق آنها است که در راستای منافع خودشان باشد.

 

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با آن‌ها تداوم و تقویت تفکر حماسه‌ساز انقلابی مقاومت است عنوان کرد: این تفکر نه تنها خرمشهر را آزاد کرد، بلکه جنوب لبنان را هم آزاد ساخت.

 

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور متذکر شد: این نوع تفکر، یک تفکر صرف نیست بلکه به همراه پیشرفت است و این برای دشمنان دردناک است که مدام بر مسیر آن مانع‌تراشی و توطئه چینی می‌کنند.

 

* غربی‌ها درمقابل ادعای ما برای ساخت سوخت هسته‌ای لبخند تمسخرآمیز زدند

 

جلیلی درادامه مطرح کرد: در موضوع هسته‌ای نیز باید گفت که سوخت 20 درصد مصرفی کاملاً پزشکی دارد و در راکتور تحقیقاتی تهران زیر نظر آژانس صورت می‌گیرد، در سال 88 زمانی که سوخت این راکتور در حال پایان بود، به آژانس نامه نوشتیم که عضو NPT هستیم و باید از حقوق خود بهره‌مند باشیم که از جمله آن این است که سوخت 20 درصد باید در اختیار ما قرار گیرد زیرا 850 هزار نفر از داروهای حاصل از سوخت 20 درصد استفاده می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در مهر ماه سال 88 نیز در مذاکرات برای فروش سوخت، شرط‌هایی گذاشتند که در واقع به معنای نفروختن آن‌ها بود، هرچه ما می‌گفتیم، آنها مطالباتشان را بیشتر می‌کردند؛ در نهایت ما گفتیم که این سوخت را خودمان تهیه می‌کنیم و آن‌ها لبخند زدند زیرا از نظر علمی تولید این سوخت سخت بود .

 

 

وی اظهار کرد: اگر تفکری از جنس حماسه مقدس و از جنس شهید آوینی پیدا شود و در عرصه علم و فناوری ظهور و بروز پیدا کند دشمن شکن خواهد بود، شهید شهریاری‌ها و احمدی روشن‌ها از نمونه‌ای پروش یافتگان این نوع تفکر هستند.

 

* دانشگاه‌ها قرارگاه عملیاتی ساختن تفکر انقلابی مقاومت است

 

جلیلی بیان داشت: یک ماه قبل از ترور شهید شهریاری رئیس MI6 اذعان کرد به این نتیجه رسیده‌اند که با اقدامات امنیتی باید مانع پیشرفت هسته‌ای ایران شویم.

 

وی گفت: این تفکر انقلابی مقاومت حرکتی را ایجاد می‌کند که‌ می‌توان در مقابل زور و بی‌عدالتی ایستاد، این تمدن باید بتواند در همه ابعاد این تفکر را جلو ببرد و قرارگاه عملیاتی ساختن آن دانشگاه‌ها است.

 

*ایران به جهان نشان داد با دشمنی با آمریکا هم می‌توان پیشرفت کرد

 

عضو تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این حرکت بزرگ باید از دانشگاه‌ها آغاز شود، دشمنان گزینه‌های دیگری را در مقابل ایران نتوانسته‌اند پیگیری کنند وگرنه حتماً از انجام آن دریغ نمی‌کردند.

 

وی تاکید کرد: بر طبق گفته خود دشمنان این نظام و از زبان یکی از سران مستکبر خطر کشور ایران این است که به جهان نشان داد نه تنها می‌توان بدون آمریکا پیشرفت کرد بلکه نشان داد با دشمنی با آمریکا هم می‌توان پیشرفت کرد.

 

* ورود دانشگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورت است

 

جلیل در ادامه جلسه در حالی که سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی مملو از جمعیت دانشجویان انقلابی و اساتید حقیقت‌جو بود بحث خود را پیرامون اقتصاد مقاومتی این‌چنین توضیح داد: دانشگاه ها باید وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شوند، اقتصاد مقاومتی یک عملیات بسیار بزرگ است.

 

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی کشور عنوان کرد: اگر درگذشته در حماسه علمی با این مشکل مواجه بودیم که فقط یک تیپ و طبقه خاصی از نخبگان در همایش‌های بین‌المللی شرکت می‌کردند، اصل حتمی در اقتصاد مقاومتی حضور گسترده همه آحاد مردم یا یک عزم ملی است.

 

وی افزود: آمریکا اتحادیه اروپا به خیال خود تصور می‌کند با بخشیدن 4 میلیارد دلار ناقابل از اموال بلوکه‌شده خودمان می‌تواند تفکرات غلط و شیطانی خود را به این نظام و ملت تحمیل کند.

 

دبیر سابق شورای امنیت ملی ابراز کرد: در یک مورد 100 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم که 11 هزار میلیارد تومان آن در دست 2-3 نفر بوده که هیچ کدام در تولید کار نمی‌کنند، در بعد ایجابی، ظرفیت‌های ما نباید منحصر به نفت و گاز شود.

 

وی بیان کرد: در خود نفت هر بشکه می‌تواند ارزش افزوده تا 1200 دلار پیدا کند و اگر جلوی خام‌فروشی نفت را بگیریم، فرصت‌های زیادی پیدا می‌شود.

 

* ایران ثابت کرده است با وجود تحریم‌ها می‌توان پیشرفت کرد

 

جلیلی تاکید کرد: چنانچه عزم ملی به همراه مدیریت جهادی مسئولان در امر اقتصاد مقاومتی و بها به.

 

وی یادآور شد: امروز ملت ایران ثابت کرده است که علی‌رغم تحریم‌ها می‌توان پیشرفت و آن هم پیشرفت پرشتاب کرد.

 

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: مدیریت جهادی یک الگوی عینی است و دلیل پیروزی ما درد روان دفاع مقدس همین عینیت بخشی یک نوع مدیریت خاص دفاعی و نظامی از سوی ایران در مقابل دشمنان بود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد پیشرفت است، یعنی اقتصادی که نگذارد افرادی مانع پیشرفت شود.

انتهای پیام/63030/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول