اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته انجام شد

انجام 2 هزار بازرسی از واحدهای صنفی توسط استاندارد خراسان شمالی

مدیرکل سابق استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی گفت: بیش از 2 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان توسط بازرسان این اداره کل به منظور بررسی استاندارد و سلامت کالاها طی سال گذشته انجام شد.

انجام 2 هزار بازرسی از واحدهای صنفی توسط استاندارد خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اصغر رضازاده بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی اظهار کرد: این اداره کل طی سال‌های اخیر بالاتر از برنامه تکلیف شده عملکرد داشته است.

وی افزود: در سال 91، 36 علامت استاندارد اجباری محصولات صادر شد که این در سال گذشته به 54 مورد افزایش یافت که نسبت به برنامه 309 درصد پیشرفت را نشان می‌دهد.

رضازاده با اشاره به اینکه از 93 درصد واحدهای تولید مصالح ساختمانی در استان 76 مورد دارای علامت استاندارد هستند، اظهار کرد: این میزان معادل 81 درصد واحدهای ساختمانی استان را شامل می‌شود.

به گفته وی، از مجموع 137 واحد تولیدی صنعتی استان 81 درصد واحدها دارای استاندارد بوده که حاکی از تلاش همکاران این اداره کل بوده است.

مدیرکل سابق استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی افزود: میزان کالاهای تولیدی در واحدهای استان از 48 درصد سال گذشته به 81 درصد در حال حاضر ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: با اقداماتی که تاکنون انجام شده است امیدواریم ظرف چند ماه آینده سایر واحدهای تولیدی استان نیز نشان استاندارد را برای تولیدات خود اخذ کنند.

رضازاده یکی از مهم‌ترین اقدامات استاندارد خراسان شمالی برای سلامت شهروندان را استانداردسازی شهربازی‌های این استان برشمرد.

وی گفت: تاکنون وسایل شهربازی‌های بجنورد و شیروان استانداردسازی شده است و سایر شهربازی‌های استان تا انجام استانداردهای خواسته شده پلمب هستند.

مدیرکل سابق استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی همچنین از صدور گواهی تایید صلاحیت برای 73 مدیر کنترل کیفیت کارخانجات استان توسط استاندارد خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد.

وی اظهار کرد: 136 مورد تأییدیه آسانسور نیز طی سال 92 توسط این اداره کل صادر شده است تا شهروندان برای استفاده از این آسانسورها دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیرکل سابق استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی برگزاری 16 جلسه شورای استاندارد را یادآور شد و گفت: این نشست‌ها مصوبات خوبی داشته است.

وی انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه پیام نور برای ارائه برنامه‌های آموزشی و همچنین جهاد کشاورزی برای تولیدات محصولات ارگانیک را از دیگر اقدامات استاندارد خراسان شمالی برشمرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای نیز با شهرک‌های صنعتی برای تولید خوشه آبنبات انجام شده است.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول