اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد

ضرورت توسعه و تولید محصولات کشاورزی برای خودکفایی کشور

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: با توسعه تولیدات داخلی در زمینه کشاورزی، تحقق خودکفایی برای بی‌نیازی از اجانب ضروری است.

ضرورت توسعه و تولید محصولات کشاورزی برای خودکفایی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در دیدار با رئیس و مدیران سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی که به مناسبت آغاز سال جدید انجام پذیرفته بود با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم با آغاز سال اظهار کرد: امید است با توجه به آغاز خوب سال، سال پرخیر و برکتی برای کشاورزان باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی ظرفیت خوبی در زمینه توسعه اقتصادی دارد و از آنجایی که مقام معظم رهبری تاکید دارند که سال 93 با فرهنگ و مدیریت جهادی مدیریت شود بنابراین  با عزم ملی، تلاش و خلوص نیت این اهداف قابل دسترس است.

مجتهد شبستری با بیان اینکه کشاورزی مسئله مهمی است که در رأس امور خودکفایی قرار گرفته است، افزود: جهادکشاورزی از ارگان‌های مهم کشور بوده و کشاورزی از امور مهم در تامین احتیاجات غذایی کشور است بنابراین با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای حماسه اقتصادی در کنار اقتصاد مقاومتی، یقیناً با تلاش کشاورزان و کارکنان این سازمان، حماسه اقتصادی به ویژه با صادرات محصولات مازاد کشاورزی تحقق خواهد یافت.

وی با بیان اینکه با یاری الهی و توسعه تولیدات داخلی در زمینه کشاورزی، تحقق خودکفایی برای بی‌نیازی از اجانب ضروری است، افزود: امید است در سال 93 با دعای امت اسلامی و مقام معظم رهبری، شاهد پیشرفت محسوس در کشاورزی و سایر امورات تولیدی و صنعتی در کشور باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این دیدار ضمن تبریک سال جدید افزود: هدف عمده مدیران این مجموعه ارتقای کیفی و کمی محصولات تولیدی در بخش کشاورزی است بنابراین با تمام توان در راستای فرمایش مقام معظم رهبری برای اقتصاد مقاومتی با تلاش همکاران سازمان و عزم ملی و مدیریت جهادی برای بهره‌وری در تولید تلاش خواهیم کرد.

کریم مهری با بیان اینکه کشور در تمامی زمینه‌ها دارای ظرفیت عظیم برای تولید است، افزود: تلاش خواهیم کرد که ظرفیت بالقوه موجود را به بالفعل برسانیم.

وی با بیان اینکه عزم جدی داریم میزان آسیب باغداران در سرمازدگی اخیر را به حداقل برسانیم افزود: ضمن حمایت از کشاورزان، موضوع خسارت محصولات سردرختی باغات استان را با مساعدت صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بانک کشاورزی و با تمهیدات مورد نظر پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/60001/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول