اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

بهترین فکرها برای تحول فرهنگی به کمک آموزش و پرورش بیایند

مشاور وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه طبق راهبردهای این سند استفاده از اندیشمندان حوزوی یکی از ظرفیت‌ها محسوب می‌شود اضافه کرد: بهترین فکرها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و برای تحول فرهنگی در جامعه تلاش کنند.

بهترین فکرها  برای تحول فرهنگی به کمک آموزش و پرورش بیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی ظهر امروز در جلسه شورای معاونان، نمایندگان روسا و نمایندگان معاونان پرورشی سراسر گیلان و هفت استان شمالی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و 40 هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز به ویژه 8 هزار شهید گیلان، به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار از شاگردان راستین امام راحل بود.

وی با گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای و یاد و خاطره شهدای ایثارگر این عرصه به تفسیر سوره ناس اشاره کرد و افزود: در این سوره سه ویژگی برای پروردگار شمرده شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلمه «رب» بیانگر سابقه تربیتی و هدایت‌گری خداست، تصریح کرد: طبق آموزه‌های دینی و آیات قرآن کریم امر تربیت دارای اهمیت و جایگاه خاصی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی جهل را عامل اصلی تمام گمراهی‌های بشر خواند و گفت: راه نیکی از بدی و گمراهی شناسانده شده و عدم آگاهی موجب به تباهی کشیده شدن برخی افراد می‌شود.

ملکی با اشاره به اینکه آگاه کردن مردم امری بسیار مفید است، خاطرنشان کرد: تربیت اسلامی تربیتی مبتنی بر اصول وحیانی است.

وی همکاری در امر تربیت اسلامی را یک وظیفه انقلابی دانست و گفت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حمل این بار سنگین نیست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی خواند و افزود: تعلیم و تربیت اسلامی بارزترین مصداق امر به معروف است.

وی با اشاره به اهمیت تربیت اسلامی در آموزش و پرورش ادامه داد: تعلیم و تربیت اسلامی موجب تربیت انسان توحیدی و همت به سوی حیات طیبه می‌شود.

*سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش و پرورش است

ملکی سند تحول بنیادین را قانون اساسی آموزش و پرورش دانست و گفت: رمز موفقیت کشور مطالعه این سند و سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است.

وی بابیان اینکه طبق راهبردهای این سند استفاده از اندیشمندان حوزوی یکی از ظرفیت‌ها محسوب می‌شود اضافه کرد: بهترین فکرها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و برای تحول فرهنگی در جامعه تلاش کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تحکیم و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران، حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای شهدا را حاصل موفقیت در امر آموزش و پرورش عنوان کرد.  

*کمبود روحانی در شهرستان‌ها یکی از مشکلات است

قائم مقام کمیته اجرایی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش نیز گیلان را دارای ظرفیت‌های خوبی برای ترویج دین و تربیت اسلامی دانست و گفت: همه باید در این راه از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده کنیم.

هانی معلمی، با بیان اینکه افرادی که با اعتقاد کار می‌کنند سختی راه تعلیم و تربیت را هموار می‌کنند، تصریح کرد: ما نباید منتظر ورود حوزویان به عرصه آموزش و پرورش باشیم بلکه باید به دنبال آنها برای همکاری برویم زیرا تکریم علمای دین از دستورات است.

وی کمبود روحانی در شهرستان‌ها را یکی از مشکلات خواند و گفت: ما نگران آینده تربیت دینی و اسلامی بچه‌های این مرز و بوم هستیم.

معلمی با بیان اینکه شرایط جدید زندگی به ویژه فضای رسانه‌ای و اینترنت در عصر سرعت و ارتباطات کار تعلیم و تربیت را سخت کرده است، خاطرنشان کرد: طبق فرموده امام راحل همواره به علما نیازمندیم و حیات ما به دین وابسته است.

انتهای پیام/84002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول