اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر اردبیل:

اصلاح هندسی تقاطع‌های اردبیل در اولویت است/ حل گره ترافیکی میدان عالی‌قاپو اردبیل

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر اردبیل گفت: اصلاح هندسی تقاطع‌های شهر اردبیل با هدف روان‌سازی ترافیک شهری در اولویت جدی است.

اصلاح هندسی تقاطع‌های اردبیل در اولویت است/ حل گره ترافیکی میدان عالی‌قاپو اردبیل

محمد اصلانیان امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اگر اصلاح هندسی تقاطع‌های شهر با همکاری پلیس راهور و شهرداری اتفاق بیفتد ما قادر خواهیم بود گره کور ترافیکی برخی مسیرها، خیابان‌ها و معابر شهری را برطرف کنیم تا مردم به راحتی تردد کرده و در امور جاری زندگی با مشکل روبه‌رو نشوند.

وی با بیان اینکه در این زمینه یک طرفه کردن برخی خیابان‌ها و مسیرهای ترددی در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: با گذشت دو سال از اجرای طرح یک طرفه کردن مسیر رودخانه بالیقلو نتایج مثبت به دست آمده است و می‌توانیم از این نتایج در انجام بهتر امور و برنامه‌ریزی برای حل مشکل ترافیکی استفاده کنیم.

عضو شورای شهر اردبیل یادآور شد: انتظار داریم این فرآیند ادامه پیدا کند و طول رودخانه بالیقلو اردبیل در دو طرف به صورت رفت و برگشت به گونه‌ای طراحی شود تا بخشی از بار ترافیکی هسته مرکزی شهر به این مسیر انتقال داده شود.

اصلانیان گفت: شهرداری اردبیل با همکاری شورا امسال طرح‌های اولویت‌داری را در حوزه ترافیک در دستور کار قرار داده به طوری که احداث سه تقاطع غیرهمسطح روگذر شامل میدان قدس،‌ دارو پخش و آقاباقر بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌های ترددی را از بین برده و زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا با سهولت بیشتر کار عبور و مرور هموطنان انجام شود.

وی از برنامه ویژه شورا و شهرداری برای حل مشکل ترافیکی میدان عالی قاپو اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ما در سال‌های گذشته طرح ویژه‌ای را برای حل این مشکل مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم اما با توجه به اینکه حریم این میدان پر از آثار و ابنیه‌های تاریخی است میراث فرهنگی اجرای هرگونه پل روگذر یا زیرگذر را نپذیرفت و با آن مخالفت کرد به همین دلیل اجرای پل‌های روگذر مسیر سعدی تا بازار به صورت ناقص اجرا شد در حالی که اگر در میدان عالی‌قاپو زیرگذری اجرا می‌شد امکان شکل‌گیری بار ترافیکی سنگین در این مسیر وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود بیان داشت: تلاش ما بر این است تا در جلسات شورای ترافیک استان و شهرستان و کمیسیون ترافیک شورا با تدبیر کارشناسان امر برنامه‌ریزی را به گونه‌ای انجام دهیم تا در این مسیر ترافیک عصرگاهی و برخی از ساعات طول روز برطرف شود.

انتهای پیام/62004/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول