اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز امسال صورت گرفت

اسکان بیش از 2 هزار خانواده در مدارس پاسارگاد

رئیس ستاد اسکان نوروزی پاسارگاد گفت: در نوروز امسال در مجموع 2 هزار و 420 خانواده در مدارس پاسارگاد اسکان داشتند که یک‌هزار و 600 خانواده فرهنگی و 820 خانواده از سایر اقشار بودند.

اسکان بیش از 2 هزار خانواده در مدارس پاسارگاد

به گزارش خبرگزاری فارس از پاسارگاد، جلیل رزاق‌منش صبح امروز در یک نشست خبری در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره وضعیت اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای نوروز تا 14 فروردین ماه جاری 14 هزار و 432 نفر در مدارس پاسارگاد اسکان داده شدند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته حدود 17.7 درصد کاهش داشته است.

رئیس ستاد اسکان نوروزی پاسارگاد افزود: علت استقبال کمتر از اسکان در مدارس پاسارگاد که در نیمه دوم تعطیلات بیشتر نمود داشت، شرایط آب و هوایی و سردی هوا بود و به همین علت مسافران خود را به شهر شیراز می‌رساندند تا در هتل و مسافرخانه اقامت داشته باشند.

رزاق‌منش ادامه داد: بیش از 35 مدرسه و 130 کلاس با امکانات فرش، پتو، یخچال و سیستم گرمایشی در اختیار گردشگران و مسافران نوروزی بود.

وی گفت: در این ایام در مجموع 2 هزار و 420 خانواده در مدارس پاسارگاد اسکان داشتند که یک‌هزار و 600 خانواده فرهنگی و 820 خانواده از سایر اقشار بودند.

این مسئول تصریح کرد: هزینه اسکان در مدارس پاسارگاد به ازای هر خانواده فرهنگی 10 هزار تومان و برای دیگر اقشار 15 هزار تومان بود.

رئیس ستاد اسکان نوروزی پاسارگاد خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال 28 نفر به عنوان اعضای ستادی و اجرایی در این شهرستان فعالیت داشتند.

رزاق‌منش تقاضای اسکان در این شهرستان از سوی مسافران نوروزی را بسیار دانست و متذکر شد: به علت تقاضای بسیار مسافران برای اسکان در پاسارگاد و از طرفی نداشتن هتل و اقامتگاه مسافر در این شهرستان، آموزش و پرورش پاسارگاد فشار بسیاری را در زمینه اسکان مسافران تحمل می‌کند که جا دارد از طرف مسئولان و بخش خصوصی اقدام لازم در راستای راه‌اندازی هتل و اقامتگاه مسافران نوروزی انجام شود.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول