اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:

امسال مقدمات انتقال عرصه مسکن مهر فراهم می‌شود

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی مقدمات انتقال عرصه مسکن مهر در سال جاری فراهم می‌شود.

امسال مقدمات انتقال عرصه مسکن مهر فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده صبح امروز به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب سلامی و دهه 21 تا 31 فروردین افتتاح 100 حضرت امام (ره) گزارشی از عملکرد سال 92 و برنامه‌های سال جاری را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: حساب 100 امام (ره) به منظور تامین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان یکی از مهم‌ترین وظایف این نهاد را مطالعه و بررسی در زمینه‌های تشخیص و تعیین نیازمندی‌های مسکن محرومان از روستایی و شهری و فراهم کردن موجبات اجرای آن با مشارکت، همکاری و خودیاری مردم و دستگاه‌های مختلف عنوان کرد.

وی تهیه طرح هادی، اصلاح معابر روستایی، کمک در تامین مصالح ساختمانی، تهیه زمین مورد نیاز و... را از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن برشمرد.

*اجرای طرح هادی در 350 روستای گیلان در سال 93/ صدور 100 هزار سند مالکیت روستایی در گیلان

اکبرزاده با اشاره به اجرای طرح هادی گیلان تصریح کرد: در سال گذشته طرح هادی در 271 روستای گیلان اجرایی شد.

وی از اجرای طرح هادی در بیش از 350 روستای گیلان در سال جاری خبر داد و یادآور شد: اجرای طرح هادی همچنان ادامه دارد و برای هر طرح مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان درباره صدور سند واحدهای مسکن روستایی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتدای برنامه دوم توسعه موظف شده تا نقشه‌های تفکیک بافت مسکونی روستاهای واجد شرایط را تهیه کرده و برای صدور سند به اداره ثبت ارسال کند.

وی با بیان اینکه اداره ثبت بر اساس نقشه‌های تفکیکی بنیاد مسکن برای متقاضیان روستایی سند مالکیت صادر می‌کند، افزود: در سال گذشته تعداد 2 هزار و 685 جلد سند به متقاضیان تحویل داده شد که در مجموع از ابتدای طرح تاکنون بیش از 100 هزار جلد سند مالکیت واحدهای روستایی در گیلان صادر شده است.

اکبرزاده بازسازی یک‌هزار و 200 گلزار شهدای گیلان را از دیگر اقدام‌های بنیاد مسکن گیلان ذکر کرد و متذکر شد: در سال گذشته تعداد 921 واحد مسکونی با اعتبار بالغ بر 27 میلیارد ریال زیرپوشش تسهیلات حوادث قرار گرفتند.

وی به تسهیلات بهسازی مسکن روستایی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته تعداد 9 هزار و 560 واحد مسکونی با اعتبار بالغ بر یک‌هزار و 195 میلیارد ریال زیرپوشش تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی قرار گرفته است.

*واگذاری یک‌هزار قطعه زمین مسکن روستایی در گیلان

این مسئول واگذاری 10 هزار قطعه زمین برای مسکن روستایی در 35 سال گذشته را از دیگر اقدام‌های مهم بنیاد مسکن گیلان عنوان کرد و گفت: امسال یک‌هزار قطعه دیگر زمین نیز واگذار می‌شود.

وی به طرح مسکن مهر اشاره کرد و متذکر شد: دولت در ادامه اقدام‌های زیربنایی و اساسی خود برای برطرف شدن معضل مسکن به‌ویژه اقشار کم‌در‌آمد جامعه احداث و عرضه مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را به بنیاد مسکن واگذار کرد.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در 42 شهر گیلان در امر ساخت مسکن مهر فعالیت می‌کند و تاکنون متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی درباره تسهیلات مسکن مهر روستایی تصریح کرد: قیمت تمام شده مسکن مهر قرار است تا پایان خرداد محاسبه و ابلاغ شود.

*ساخت 22 هزار واحد مسکن مهر روستایی در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت 22 هزار واحد مسکن مهر در این استان خبر داد و افزود: آورده مردم بین 5 تا 15 میلیون تومان و سهم تسهیلات بانکی 30 میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان مسکن مهر می‌توانند از تسهیلات 30 میلیون تومانی استفاده کنند، یادآور شد: در سال جاری هنوز نرخ جدید تسهیلات ابلاغ نشده است.

اکبرزاده با اشاره به اینکه تاکنون 16 هزار واحد به متقاضیان واگذار شده است، متذکر شد: از تعداد 22 هزار واحد مذکور بخشی خودمالک و نیز انبوه‌سازی است و در خودمالک مردم تعاونی انتخاب کردند و بر اساس بخشنامه مبالغ تمام شده بسته می‌شود.

*مقدمات انتقال عرصه مسکن مهر آماده می‌شود/پرداخت 70 میلیارد تومان خسارت بحران برف سال گذشته در گیلان

وی به واگذاری عرصه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی قرار است مقدمات انتقال عرصه مسکن مهر فراهم شود.

این مسئول از پرداخت خسارت ناشی از بحران برف سال 92 گیلان در اسفند خبر داد و خاطرنشان کرد: 70 میلیارد تومان به 17 هزار نفر آسیب‌دیده بخش مسکونی، دامی، انبارها و... اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: 9 میلیارد تومان نیز نقدینگی برای بلاعوض‌های تعمیری و صرفاً مسکونی اختصاص یافته که از اسفند پرداخت آن را آغاز کرده‌ایم.

انتهای پیام/2300/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول