اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور بوشهر مطرح کرد

نقش مهم دانشگاه در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر گفت: دانشگاه می‌تواند با ورود به بحث اقتصاد مقاومتی با مضامین آموزشی و فرهنگ‌سازی در این خصوص نقش کلیدی ایفا کند.

نقش مهم دانشگاه در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی

اسحاق جلالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر در ارتباط با نامگذاری سال 1393 طبق فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: داشتن اقتصاد پویا و فرهنگی پیشرو قطعاً در سایه عزم ملی و مدیریتی جهادی امکانپذیر است و رهبر معظم انقلاب با هوشمندی مشکلات موجود را پیش‌بینی کرده است.

جلالیان افزود: اقتصاد و فرهنگ می‌توانند در کنار هم به رشد وشکوفایی سریع‌تری دست یابند زیرا بدون فرهنگ‌سازی نمی‌توان انتظار وقوع اقتصاد مقاومتی را داشت و بدون تزریق اقتصاد به فرهنگ امکان تحقق اهداف فرهنگی میسر نخواهد شد.

وی همچنین به نقش خطیر دانشگاه‌ها در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: دانشگاه می‌تواند نقش بسزایی در چهار مقوله اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی داشته باشد و دانشگاه می‌تواند با ورود به بحث اقتصاد مقاومتی با مضامین آموزشی و فرهنگ‌سازی در این خصوص نقش کلیدی ایفا کند.

جلالیان تاکید کرد: مدیران این کشور از درون دانشگاه‌ها پرورش می‌یابند و چه بسا بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی ایشان نیز در همین دوران شکل می‌گیرد بنابراین قبول ایده مدیریت جهادی از طریق دانشجویان می‌تواند تاثیر بسزایی در آینده کشور و پرورش مدیران کارآمد داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر در ادامه به نقش دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر در این زمینه اشاره کرد و افزود: این دانشگاه نیز با بیش از 20 هزار دانشجو به عنوان دومین دانشگاه استان از نظر تعداد دانشجو و تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی نقش عمده‌ای در پرورش و تعلیم نیروی انسانی استان دارد.

وی تاکید کرد: رویکرد اخیر دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر در سال‌های اخیر به رشته‌های متناسب با نیازهای منطقه از جمله نفت، گاز، برق، عمران و رشته‌های مهندسی دیگر است.

جلالیان با اشاره به دستاوردهای دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر افزود: دارا بودن 11 مرکز و واحد دانشگاهی در سطح استان، راه‌اندازی نخستین دانشگاه بین‌المللی پیام‌نور کشور در عسلویه، راه‌اندازی نخستین رصدخانه کشور در پیام‌نور گناوه، رشد 79 درصدی آزمایشگاه‌ها و 106 درصدی کارگاه‌ها، رشد 287 درصدی مقالات isi وisc از دستاوردهای این دانشگاه در سال‌های اخیر است.

وی همچنین در خصوص دستاوردهای سال 1392 دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر گفت: افتتاح دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد از 11 به 16 رشته آغاز به کار مقطع دکترا رشته شیمی، برگزاری آیین رونمایی از پایگاه الکترونیکی نشریات دانشجویی پیام‌نور کشور در این استان، ثبت ده‌ها مقالات علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان، اتمام طرح‌های عمرانی اثرگذار همچون افتتاح نخستین مجتمع فرهنگی و هنری پیام‌نور جنوب کشور، آغاز به کار دو سالن ورزشی چند منظوره و کسب عناوین مختلف علمی و فرهنگی توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه از جمله این دستاوردها در سال 1392 بوده است.

انتهای پیام/66006/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول