اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هفتکل خبر داد

اجرای برنامه‌‌های ویژه کتابخانه‌های عمومی هفتکل منطبق با شعار سال 93

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هفتکل از اجرای برنامه‌‌های ویژه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان منطبق با شعار سال 93 و مورد تاکید مقام معظم رهبری خبر داد.

اجرای برنامه‌‌های ویژه کتابخانه‌های عمومی هفتکل منطبق با شعار سال 93

به گزارش خبرگزاری فارس از هفتکل، ابوذر اکبری‌نیا صبح امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار کرد: نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده اهمیت موضوع فرهنگ و البته دغدغه ایشان در این حوزه است و این تاکید و اهمیت از سوی ایشان، جایگاه این موضوع را بیش از پیش برای متولیان فرهنگی نمایان کرده تا غفلت‌های صورت گرفته در این حوزه به سرعت جبران و از آسیب‌های جدی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ و تاثیر آن در پیشرفت جامعه افزود: تاکید حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص چشم انداز کار در حوزه فرهنگ می‌تواند به عنوان چراغ راه بوده و برنامه‌های این حوزه مطابق با ارزش‌های انقلاب اسلامی که همانا ارزش‌های والای انسانی است برنامه ریزی و اجرایی شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هفتکل همچنین خاطرنشان کرد: کتاب یکی از بزرگترین و مهمترین شاخص‌های فرهنگ هر ملت و دولت و یکی از عوامل شناخت نبض فرهنگ و اقتصاد است و اعلام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در شرایط حساس کنونی، نشان از آن دارد که مهمترین و تعیین کننده‌ترین عنوان‌های رشد و توسعه مطلوب از نگاه رهبری انقلاب در ارتقای بخشی به اقتصاد و فرهنگ است.

وی در ادامه گفت: تنها کتابخانه عمومی هفتکل هر روز به جز ایام تعطیل از ساعت هشت صبح تا 19 عصر باز و آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان حوزه کتاب است.

اکبری‌نیا همچنین افزود: این کتابخانه با حدود 20 هزار جلد کتاب و با قدمت 47 سال از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان است، ضمن اینکه کتب موجود در این کتابخانه به صورت مستمر به روز شده کتب قدیمی و فرسوده همگی مرتبا وجین می‌شوند.

وی با اشاره به نقش و تاثیر قابل توجه کتابخانه‌های عمومی در گسترش فرهنگ مطالعه تصریح کرد: ترغیب و تشویق به کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه از وظایف مهم کتابخانه‌هاست ضمن اینکه اختصاص اعتبار برای بهبود نمای ظاهری کتابخانه‌های عمومی و فضاسازی داخل ساختمان کتابخانه‌ها نیز می‌تواند یکی از راهکارهای جذب افراد برای حضور در کتابخانه باشد.

انتهای پیام/ 72001/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول