اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

توان اقتصادی وسیله‌‌ای برای رسیدن به فرهنگ اصیل اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: توان اقتصادی وسیله‌‌ای برای رسیدن به فرهنگ اصیل اسلامی است و اگر از نظر اقتصادی رشد کردیم و مقدمه‌ای برای مسائل فرهنگی نباشد به اهداف مهم نائل نمی‌شویم.

توان اقتصادی وسیله‌‌ای برای رسیدن به فرهنگ اصیل اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیان توضیح نامگذاری سال در مشهد مقدس ما را به این امر توجه دادند که ما باید قوی باشیم و ایشان اقتدار ملی و کوتاهی دست باجگیران و متجاوزان را از ثمرات در تحقق این شعار بیان کردند.

وی تصریح کرد: عنصر قدرت اهمیت بسیار دارد به طوری که اگر قوی نباشیم دشمنان بر ما مسلط می‌شوند و ملتی که ضعیف است مرگ بر او غالب می‌شود، چرا که مرگ در دنیایی که براساس افکار مادی اداره می‌شود برای افراد ضعیف قطعی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امکانات نظامی و تسلیحات جنگی از جمله الزامات نظام اسلامی است، ادامه داد: تنها اقتدار یک کشور به تسلیحات جنگی و نظامی نیست و اقتصاد، فرهنگ و علم و دانش سه عنصری است که برای اقتدار یک کشور نیاز است.

نوفرستی در بیان اینکه رهبر انقلاب امسال روی دو عنصر اقتصاد و فرهنگ تکیه کردند، افزود: چون در سال‌های گذشته با تکیه بر علم و دانش پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های علمی، پزشکی و هسته‌ای انجام شده و امروز عرصه اقتصاد و فرهنگ اهتمام جدی می‌طلبد که با یک همت مضاعف به شکلی در بیاوریم که بیگانگان بر اقتصاد و فرهنگ ما تاثیر نگذارند.

وی با بیان اینکه بعضی از کشورها زمینه قوی شدن برای آنان وجود ندارد، تصریح کرد: در کشور ما زمینه و ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توانیم با کسب قدرت در برابر استکبار بایستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اذعان داشت: ایشان در بحث اقتصاد مقاومتی امکاناتی که در اختیار ما است را برشمردند که اگر در زمینه اقتصاد و فرهنگ گام‌های موثری را برداریم می‌توانیم الگوی خوبی در منطقه و جهان باشیم.

نوفرستی خاطرنشان کرد: اقتصاد به عنوان وسیله و ابزار است و هدف اصلی ما و کشوری که از بنیه اقتصادی برخوردار شود برای تعالی اسلام است، ولی اگر از نظر اقتصادی رشد کردیم و این مقدمه‌ای برای مسائل فرهنگی نباشد به اهداف مهم نائل نمی‌شویم.

وی با اشاره به اینکه از سال 70 مقام معظم رهبری بارها درباره تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم هشدار دادند، تاکید کرد: دشمنان کشوری را با این فرهنگ غنی که تحول آفرین و در عرصه‌های جهانی تاثیرگذار است را بدون شک مورد مقاصد شوم از لحاظ فرهنگی قرار می‌دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: کشور ما برای ماندگاری و روی پای خود ایستادن و حفظ اقتدار نیاز به فرهنگ اسلام ناب محمدی دارد و مقام معظم رهبری فرهنگ را مانند هوا برای حیات بدن دانستند.

نوفرستی با بیان اینکه عزت، اعتماد به نفس، خودباوری و اقتدار برگرفته از فرهنگ ما است، افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد سبک زندگی از مسائل مهم فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: دشمن همان طور که می‌خواهد ما را از پای در بیاورد مسئله فرهنگ که هویت و حیات ما به آن وابسته است را در طول تاریخ بارها سعی کرده که رخنه‌هایی برای ما ایجاد کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی یادآور شد: توجه بیشتر به فرهنگ هوشیاری مسئولان را می‌طلبد که کم کاری‌ها و غلط کاری‌ها به تعبیر معظم له وجود دارد که همه به دوش دشمن نیست و کوتاهی‌ها در داخل کشور نیز وجود داشته که نباید بگذاریم معضلات فرهنگی و آزادی‌های غیر مشروع این نعمت بزرگ الهی را کمرنگ سازد.

انتهای پیام/22482/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول