اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی سبزوار خبر داد

سقوط رتبه ایران در تولید و صادرات محصول پسته

رئیس سازمان نظام مهندسی سبزوار گفت: رتبه ایران در تولید و صادرات محصول پسته سقوط کرده است و به جایگاه دوم در جهان رسیده است.

سقوط رتبه ایران در تولید و صادرات محصول پسته

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار علی‌اصغر آبسالان امروز عصر در حاشیه برگزاری همایش کارگاه تخصصی تغذیه‌ی اصولی باغات پسته‌ در سبزوار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  کشور ما در سه سال گذشته از بزرگترین تولید‌کنندگان پسته در سطح جهان بوده است؛ اظهار داشت: امروز با افزایش تولیدات این محصول و صادرات آن توسط کشور آمریکا رتبه ایران در تولید و صادرات محصول پسته سقوط کرده و به جایگاه دوم در جهان رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از 360 هزار هکتار باغ پسته در کشور وجود دارد، یادآور شد: متوسط برداشت پسته در کشور آمریکا 3.5 تُن در هر هکتار است که متأسفانه این میزان در کشور ما، 700 کیلوگرم در هر هکتار است.

رئیس سازمان نظام مهندسی سبزوار با اشاره به تاریخچه‌ کاشت پسته در کشور اضافه کرد: کاشت این محصول در استان خراسان رضوی به خصوص در شهرهایی مانند سبزوار و سرخس بیش از یک‌هزار سال است.

رئیس سازمان نظام مهندسی سبزوار با بیان اینکه در حال حاضر استان خراسان رضوی رتبه دوم تولید پسته در کشور را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب شاهد افزایش تولیدات پسته در استان خواهیم بود و می‌توانیم به رتبه‌ نخست تولید پسته‌ کشور دست یابیم.

انتهای پیام/2202/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول