اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه استان یزد خبر داد

افزایش 7.2 درصدی پروازهای مسافری استان یزد در نوروز 93

مدیرکل فرودگاه شهید صدوقی یزد از افزایش 7.2 درصدی پروازهای مسافری استان یزد در ایام نوروز امسال خبر داد.

افزایش 7.2 درصدی پروازهای مسافری استان یزد در نوروز 93

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سعدالله وطنخواه، ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: از 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه، کل پروازهای انجام شده در یزد 268 مورد بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 7.2 درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: در این پروازها بیش از 22 هزار مسافر داخلی و بیش از 8هزار و 347 مسافر خارجی از مقصد فرودگاه یزد به دیگر نقاط کشور و خارج از کشور سفر کردند.

مدیرکل فرودگاه استان یزد بیان کرد: در حال حاضر سفرهای خارجی از فرودگاه یزد به مقصد عربستان و عراق برای انجام مناسک حج و زیارت عتبات عالیات عراق صورت می‌گیرد.

وی مجموع پروازهای انجام شده به مقصد عتبات عالیات در ایام نوروز را 173 پرواز اعلام کرد و افزود: پروازهای خارجی در این ایام از رشد 45 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

وطنخواه همچنین با اشاره به آمار پروازهای داخلی و خارجی انجام شده در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته 4هزار و 311 پرواز داخلی و 345 پرواز خارجی از فرودگاه شهید صدوقی یزد انجام شده که این میزان به ترتیب از رشد 16 و 14 درصدی برخوردار بوده است.

وی مجموع پروازهای مسافری در سال گذشته را 4هزار و 656 مورد و کل مسافران جابه‌جا شده را 39هزار و 398 نفر اعلام کرد و یادآور شد: سال گذشته در مجموع پروازهای داخلی و خارجی شاهد رشد 14.2 درصدی بوده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد افزایش پروازها در آینده و امکان راه‌اندازی پرواز یزد به زاهدان و بالعکس با توجه به حجم مسافران عنوان کرد: وظیفه فرودگاه، تامین امنیت پرواز و ایجاد زیرساخت برای پرواز است و توسعه و افزایش پروازها بر عهده سازمان هواپیمایی است.

وطنخواه ادامه داد: ظرفیت خالی فرودگاه بسیار است اما رغبتی در میان شرکت های هواپیمایی برای افزایش پروازها نیست زیرا آنها نیز نگران ضرردهی هستند.

وی تصریح کرد: با این وجود در زمینه ایجاد پرواز زاهدان به یزد و بالعکس تقاضا از یزد اعلام شده و شرکت‌های هواپیمایی باید این درخواست را مورد بررسی قرار دهند.

وطنخواه بیان کرد: این اطمینان برای تکمیل ظرفیت هفته‌ای دو پرواز در این مسیر هوایی وجود دارد اما امیدواریم ناوگان هوایی بتواند این نیاز را تامین کند.

وی همچنین از اعلام نیاز و درخواست برای پرواز یزد - شیراز خبر داد و عنوان کرد: ایجاد خطوط هوایی در این شهر نیز پیشنهاد شده که امیدواریم سازمان هواپیمایی کشور آن را مورد بررسی قرار دهد.

وطنخواه یادآور شد: پروازهای قشم ایر از ابتدای امسال پروازهای خود را در یزد آغاز کرد و دو شرکت هواپیمایی دیگر نیز با فرودگاه یزد همکاری می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد سامانه پیامکی 3000180192 خبر داد و گفت: مردم میِ‌توانند انتقادات، پیشنهادات و درخواست‌های خود را برای این سامانه ارسال کنند.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول