اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان تاکید کرد

ضرورت پیاده‌سازی مسایل فرهنگی در بدنه آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: مسایل فرهنگی باید در بدنه آموزش و پرورش پیاده‌سازی شود.

ضرورت پیاده‌سازی مسایل فرهنگی در بدنه آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی حاجتی بعد از ظهر امروز در نشست دو روزه کارگروه منطقه یک کشوری کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به عنوان سال جدید اظهار کرد: در بحث فرهنگ باید مسایل فرهنگی را در بدنه آموزش و پرورش پیاده‌سازی کنیم.

وی فرهنگ را پشتوانه اجرای قانون خواند و افزود: اگر در کشور قانونی وضع شود اما فرهنگی برای پشتیبانی از آن وجود نداشته باشد قانون اجرایی نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه‌های آموزشی به کمک روحانیون بسیاری از مفاهیم اعتقادی و آموزه‌های دینی را در مدارس ترسیم و نهادینه می‌کنیم، گفت: این امر در راستای منویات مقام معظم رهبری و واکسینه کردن جوانان این مرزوبوم در برابر هجمه‌های دشمن صورت می‌گیرد.

وی آموزش و پرورش را مهم‌ترین دستگاه رسمی کشور در تعلیم و تربیت و متولی فرآیند آموزش خواند و یادآور شد: مهم‌ترین عامل انتقال فرهنگ عمومی بر اساس معیارهای اسلامی است که با مشارکت خانواده‌ها و دیگر نهادهای دولتی و غیر دولتی اجرایی می‌شود.

حاجتی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مناسب با جامعه جزو وظایف آموزش و پرورش است، ادامه داد: آموزش و پرورش در تمام سیاست‌ها به عنوان مهم‌ترین عامل برای رسیدن به مرتبه‌ای از حیات طیبه است.

وی به سند تحول بنیادی آموزش و پرورش اشاره کرد و متذکر شد: این سند براساس معیارهای اسلامی تدوین شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان مدرسه را جلوه‌ای از حیات طیبه دانست و تصریح کرد: در این کانون خدمات تعلیم و تربیتی عرضه می‌شود.

وی بهره‌گیری از فضایل اخلاقی و استفاده از تجربیات مربیان مجهز و کارآمد به صلاح حرفه‌ای و تخصصی و اخلاق را در امر تعلیم و تربیت تاثیرگذار خواند.

نجف‌زاده هدف از برگزاری نشست‌های کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در کشور را استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در امر تربیتی و فرهنگی مدارس و شکوفاسازی استعدادهای دانش‌آموزان عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: موضوع این نشست با تربیت اسلامی، فضای مجازی و بررسی نیازها و چالش‌های تربیت دینی در مقاطع مختلف تحصیلی است.

سید حمیرا ذکی‌پور خاطرنشان کرد: با رهاورد این نشست گام‌های موثری در تداوم همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و تعمیق تربیت نسل دینی و قرآنی در راستای سند تحول بنیادین برداشته می‌شود.

انتهای پیام/84002/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول