اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز امسال/

آمار کشته شدگان حوادث ترافیکی در یزد 3 نفر اعلام شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد گفت: امسال سه نفر از هموطنان در حوادث ترافیکی در محدوده استان یزد کشته شدند.

آمار کشته شدگان حوادث ترافیکی در یزد 3 نفر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا بشیری، ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: دوربین‌های بسیاری در کنار گشت‌های نامحسوس در محورهای استان یزد نصب شده که تخلفات رانندگان را ثبت می‌کند و قانون در مورد متخلفان اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه دوربین‌های ما بیش از 2هزار و 960 تخلف سرعت غیرمجاز و 633 مورد سرعت بیش از 125 کیلومتر در ساعت را ثبت کرده‌اند، عنوان کرد: بالاترین سرعت ثبت شده توسط دوربین‌ها، 177 کیلومتر در ساعت بوده که با راننده خاطی برخوردهای لازم توسط پلیس انجام شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد اعلام کرد: بعد از نصب دوربین‌ها در مبادی و محورهای مختلف، آمار تخلفات سواری‌های بومی و ناوگان حمل و نقل عمومی در استان یزد به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات ثبت شده در استان یزد مربوط به سرعت غیرمجاز و عمده‌ترین حوادث مربوط به واژگونی خودروها بوده است.

بشیری یادآور شد: آمار کشته‌شدگان حوادث ترافیکی در استان یزد در نوروز امسال نسبت به سال گذشته کاهش 40 درصدی یافته است به نحوی که نوروز امسال سه نفر و نوروز سال گذشته، هشت نفر در حوادث ترافیکی محورهای استان یزد جان خود را از دست دادند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از 90 درصد حمل و نقل کشور از طریق جاده صورت می‌گیرد، عنوان کرد: این آمار در ایام نوروز به دلیل رغبت بیشتر مردم به سفر با خودروهای شخصی، افزایش می‌یابد و به تبع سهم استان یزد از تردد در جاده‌ها در این ایام افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: طرح نوروزی سال 93 از 25 اسفند تا 15 فروردین برگزار شد و هماهنگی‌های لازم از اوایل بهمن‌ماه برای اجرای این طرح انجام شد و همه اعضای ستاد خدمات سفر تلاش کردند تا سفرهای خوبی برای مردم استان رقم بزنند.

بشیری ادامه داد: رویکرد اصلی ما در همه برنامه‌ریزی‌ها ایمنی بود و تلاش کردیم در حوزه‌های ایمنی سفرها کارهای جدی انجام شود و حاصل تلاش‌های انجام شده این بود که میزان تلفات انسانی در سر صحنه تصادف کاهش 40 درصدی پیدا کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با همراهی و همکاری مردم و مسئولان و دستگاه‌های خدمات رسان، این روند در بقیه ایام سال نیز استمرار پیدا کند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌ها عنوان کرد: از 25 اسفندماه 92، نرخ بلیت اتوبوس‌ها افزایش 20 درصدی یافت.

وی عنوان کرد: هر سال بعد از ایام تعطیلات نوروزی، این رقم به حالت قبل باز می‌گشت اما امسال با توجه به افزایش نرخ سوخت باید برای تعیین قیمت‌های جدید تصمیم‌گیری شود و فعلا 20 درصد اضافه شده، کسر نشده است.

بشیری در بخش دیگری از سخنان خود از اشتغال 18هزار راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خبر داد و عنوان کرد: از رانندگان نمونه در ایام نوروز تجلیل شد.

وی همچنین به ارائه آماری از سفرهای سال گذشته از مبدا استان یزد پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته 85 هزار و 102 سفر انجام شد که در این سفرها یک میلیون و 532هزار و 817 مسافر از مبدا استان یزد به سایر نقاط کشور جابه‌جا شدند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد عنوان کرد: در حال حاضر 37 شرکت و موسسه و دفتر نمایندگی و شعبه با 755 دستگاه ناوگان در بخش حمل و نقل مسافری استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول