اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری لرستان:

نقش هنرمندان در دوران انقلاب یک نقش بی‌بدیل بود

رئیس حوزه هنری لرستان گفت: نقش هنرمندان در دوران انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس یک نقش بی‌بدیل بود.

نقش هنرمندان در دوران انقلاب یک نقش بی‌بدیل بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، شیرزاد نعمتی‌نیا عصر امروز در دیدار جمعی از هنرمندان به مناسبت 20 فروردین سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دوران جنگ تحمیلی گفت: شهید آوینی با تهیه مجموعه روایت فتح توانست مجموعه ارزشمندی را از حقایق جنگ به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه آثار هنرمندان در دوران دفاع مقدس و در طول انقلاب بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: بی‌شک هنرمندان در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی داشته‌اند.

نعمتی‌نیا ترویج و تقویت هنر متعالی را از اولویت‌های حوزه هنری برشمرد و بیان داشت: هنرمندان متعهد این مرز و بوم  همواره با بهره‌گیری از مفاهیم والای دینی، اعتقادی و ارزش‌های والای انسانی آثار ارزشمندی را خلق کرده‌اند.

وی با تاکید بر وظایف خطیر حوزه هنری در معرفی دیدگاه‌ها و مبانی هنر دینی، اشاعه اندیشه‌های والای اسلامی و تقویت هنری جریان‌های متعهد بر ارزش‌های دینی و انقلابی تصریح کرد: ایجاد بستر مناسب در جهت رشد استعدادها و خلاقیت‌ها و تولید آثار هنری فاخر همواره از رسالت‌های اساسی و مورد توجه در زمینه فعالیت‌های حوزه هنری بوده است.

در ادامه این جلسه از فیلم مستند و پژوهشی تاریخ انقلاب اسلامی به کارگردانی سید محمد سیف‌زاده و تهیه کنندگی حوزه هنری لرستان رونمایی شد.

این فیلم روایت تاریخ انقلاب اسلامی از سال 1342 تا 1357 و نقش روحانیون در هدایت مردم و ارتباط با امام خمینی (ره) در استان لرستان را نشان می‌دهد.

در پایان نیز با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، رئیس حوزه هنری لرستان و جمعی از مدیران استانی از پنج هنرمند لرستانی تقدیر شد.

محمد‌رضا روزبه، سیف‌الدین آشتیانی، حامد فیضیان، حجت‌الله رشنو و سید محمد سیف‌زاده از جمله هنرمندان لرستانی بودند که در این مراسم از آنان تجلیل شد.

به گزارش فارس، شهید سید مرتضی آوینی روز بیستم فروردین 1372 در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان  بر اثر انفجار مین باقی‌مانده از جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/2304/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول