اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان فارس صورت می‌گیرد

اجرای برنامه متنوع هنری در هفته هنر انقلاب

سرپرست حوزه هنری فارس گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب و سالگرد شهادت شهید آوینی برنامه‌های هنری متنوعی از سوی حوزه هنری این استان اجرا می‌شود.

اجرای برنامه متنوع هنری در هفته هنر انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی نجابت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پخش برنامه شب‌چراغ با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس با موضوع شعر و ادبیات اسلامی، تبیین اندیشه و افکار شهید آوینی از سوی موسسه سراج اندیشه، برپایی همایش با همکاری کانون رهپویان وصال و نشست تخصصی سینمایی در قالب ادبیات انقلاب اسلامی با حضور صاحب‌نظران سینمایی از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب در این استان است.

وی خاطرنشان کرد: پخش چهار برنامه تولیدی برگرفته از رمان انقلاب اسلامی، کوچه نقاشی‌ها، سال‌های بی‌قراری، شیارهای نبرد هوایی و پایی که جا ماند با حضور فیلم‌سازان شهرستان اقلید، دو نمایشگاه تجسمی با موضوع گرافیک انقلاب اسلامی در دانشگاه شیراز و علوم پزشکی این شهر از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه هنری استان فارس تصریح کرد: دغدغه شهید آوینی معمار اندیشه هنر انقلاب اسلامی فراتر از عالم هنر بود که پس از گذشت 21 سال از شهادت وی شاهد شکل‌گیری نسل جدید از هنر انقلاب اسلامی و بسط و گسترش آن توسط ابزار هنر، نوشتن، نقد کردن و تدریس هستیم.

نجابت بیان داشت: مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری فرهنگ است که با تکیه بر گفتمان اسلامی، استقلال فرهنگی، بازآفرینی انقلاب و تبدیل آن به مدل اجرایی محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: تربیت نیروی انسانی مهم‌ترین سیاست حوزه هنری است که در این راستا باید از تمام توان و ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی برای ارتقای ارزش‌های فرهنگی و هنری استفاده کرد تا شاهد تحقق فرامین مقام معظم رهبری در سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی باشیم.

انتهای پیام/2448/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول