اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فریدن:

منتظر معجزه با استفاده از منابع دولتی و اعتبارات مصوب در فریدن نباشیم

فرماندار فریدن گفت: نباید منتظر معجزه با استفاده از منابع دولتی و اعتبارات مصوب در فریدن باشیم.

منتظر معجزه با استفاده از منابع دولتی و اعتبارات مصوب در فریدن نباشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسفندیار تاجمیری ظهر امروز در نخستین شورای اداری شهرستان فریدن که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان، دهیاران و مدعوین که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، هدفمند کردن یارانه‌ها را یکی از پروژه‌های ملی کشور معرفی کرد و اظهار داشت: بهبود وضعیت معیشتی و فضای عمومی کشور از مطالبات مردم است.

وی، دولتی بودن اقتصادی و اتکای دولت به فروش نفت را از جدی‌ترین آسیب‌های اقتصاد کشور اعلام داشت و اظهار کرد: سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه اقتصاد مقاومتی فرصت مناسبی را در اختیار دولت و مردم  برای تامین معیشت و رفع مشکلات قرار می‌دهد.

فرماندار شهرستان فریدن تأکید کرد: با استفاده از منابع دولتی و اعتبارات مصوب شده نباید منتظر معجزه خاصی در شهرستان بود و اگر آن اعتبارات و مصوبات دولتی در کار با ظرفیت‌های محلی و مشارکت مردم اجرا شود در آن صورت تحول و توسعه را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای موضوع هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: این هدفمندی فقط مربوط به کشور ایران نیست، بلکه در بیشتر کشورها این سیاست اجرا می‌شود، بیشتر مشکلات ما در حوزه انرژی و ثابت بودن قیمت آن در طول زمان‌های گذشته بوده که مورد توجه دولت‌های پس از انقلاب قرار داشته و به ویژه با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم گامی بزرگ در این حوزه برداشته شد و امروز دولت تدبیر و امید ضمن توجه به اشکالات اجرایی قبلی به دنبال قانونمند کردن فاز دوم آن است.

تاجمیری به مصرف زیاد انرژی در کشور ایران در مقایسه با کشورهای دیگر در دنیا اشاره کرد و ادامه داد: براساس سیاست‌های کلی نظام باید الگوی مصرف ما تغییر کند و این تغییر در سبک زندگی‌ها خود را نشان دهد.

وی در پایان ضمن تاکید بر هماهنگی مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان، دهیاران و مجموعه نهادهای خصوصی و مرتبط در حوزه هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: در این 10 روز ثبت نام همه موظف هستند با همه امکانات در جهت ثبت نام افراد در سامانه هدفمندی یارانه حرکت کرده و از انجام کارهای غیر ضروری خودداری کنند.

فرماندار شهرستان فریدن در پایان اضافه کرد: با توجه به شرایط عمومی کشور انصراف افراد دارای توانمندی و حتی افراد نیازمندی که قادر به مدیریت درآمد هزینه‌های خود هستند، حتما «یک ارزش کشوری ملی خواهد بود و مردم فهیم این شهرستان با وجود مشکلات معیشتی ناشی از خشکسالی در این امر مهم سهیم خواهند بود.

انتهای پیام/2301/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول