اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خبر داد

فعالیت 150 خانه قرآن شهری و روستایی در استان بوشهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از فعالیت 150 خانه قرآن روستایی در استان بوشهر خبر داد.

فعالیت 150 خانه قرآن شهری و روستایی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر امروز در نشست با حجت‌الاسلام عبدالحسین شیخی، مدیر جامعه‎القرآن استان بوشهر شناسایی کانون‌ها و مؤسسات قرآنی را در دستور کار سازمان قرار داد و گفت: هم‎اکنون در استان بوشهر بالغ بر 23 موسسه قرآنی ثبت شده و 150 خانه قرآن شهری و روستایی به فعالیت مشغول هستند که از این تعداد 20 خانه قرآن شهری و 130 خانه قرآن روستایی هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه قرآنی کار تصدی‎گری از راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی کنار گذاشته شده و سیاستگذاری، ارزیابی و هدایت در سرلوحه اقدامات قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارند اضافه کرد: انجام کارهای اجرایی به موسسات قرآنی مردمی واگذار شده است.

سروستانی ادامه داد: شناسایی و ثبت موسسات قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم به صورت مداوم و در مناسبت‌های مختلف، تشکیل اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی مردمی و برگزاری انتخابات آن و انتخاب اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل آن از اقدامات ارزشمندی بوده که انجام گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: دوره‌های آموزشی مختلف از روخوانی و روان‎خوانی که دوره‌های ابتدایی هستند گرفته تا دوره‌های تخصصی تربیت معلم تخصصی در سطح دارالقرآن‎الکریم استان در حال برگزاری هستند.

وی به اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این مدارک با مدارک دانشگاهی معادل‎سازی شده هستند.

سروستانی با بیان اینکه 38 دوره قرآنی در طول سال در دارلقرآن‎الکریم استان بوشهر برگزار می‌شود، تاکید کرد: برگزاری دوره‌های تربیت ممتحن و حافظ، از دوره‌هایی به شمار می‌روند که در حال انجام هستند.

مدیر جامعه‎القرآن استان بوشهر نیز در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جامعه‎القرآن استان پرداخت و آمادگی این مجموعه را برای همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول