اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان:

شهید محمدباقر روحی به عنوان شهید شاخص سال بسیج هنرمندان انتخاب شد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان از انتخاب سردار شیهد محمدباقر روحی به عنوان شهید شاخص بسیج هنرمندان کشور خبر داد.

شهید محمدباقر روحی به عنوان شهید شاخص سال بسیج هنرمندان انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین قنادیان ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید هنرمند محمدباقر روحی اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان برای تأسی هنرمندان به راه شهیدان هر سال یکی از این ستارگان درخشان را به عنوان الگو معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: در سال جدید نام‌ شریف شهید هنرمند امیر سرلشکر محمدباقر روحی به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج هنرمندان به جامعه هنری کشور معرفی شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به اینکه این شهید در عرصه هنر خطاطی و خوشنویسی صاحب آثار ارزشمندی بود، اظهار داشت: تلاش ما این است که در سال جاری عکس، کتاب و آثار این شهید را دسته‌بندی و در کشور معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: با معرفی شهید روحی به عنوان شهید شاخص در عرصه هنر در مراسم‌های مختلف از سیره، روش و منش عملی و فکری این شهید بزرگوار نام می‌بریم.

قنادیان خاطرنشان کرد: این شهید را به عنوان الگو به سایر بسیجیان هنرمند در کشور معرفی می‌کنیم.

وی در ادامه از شهید به عنوان یک الگوی شاخص ولایتمداری یاد کرده و گفت: این شهید در زمان کوتاه  اسارت در زیر شکنجه‌های سخت دشمن بعثی حاضر نشد به حضرت امام (ره) توهینی بکند که این واقعا عظمت این شهید را می‌رساند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خاطرنشان کرد: ولایتمداری یکی از شاخصه اصلی شهدا است و که این امر نشان دهنده اوج تفکر انقلابی شهدا است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: با معرفی شهید روحی به عنوان شهید شاخص هنرمندان زمینه‌ای ایجاد شود تا این روحیه جهادی در جامعه گسترش یابد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان در ادامه از ساخت فیلم مستند با محوریت شهید روحی خبر داد و گفت: با جمع‌آوری تصاویر و برخی آثار و همچنین تهیه مصاحبه از خانواده  این شهید و همچنین هماهنگی با امور ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی درباره جمع‌آوری برخی اسناد و مدارک متعلق به شهید در نظر داریم فیلم مستندی را با موضوع شهید روحی تولید کنیم.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای تجدید چاپ کتاب یوسف گمگشته در کشور خبر داد و گفت: این کتاب به قلم فرزند شهید نوشته شده و مورد استقبال قرار گرفته است. 

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول