اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس خبر داد

اجرای طرح بهسازی 746 روستا در فارس

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن تاکنون طرح بهسازی روستایی در 746 روستای این استان اجرا شده است.

اجرای طرح بهسازی 746 روستا در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید علی نقی لقمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح هادی و بهسازی روستاها به منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران و آبادانی است و از سال 90 تا سال 92، 149 پروژه بهسازی روستایی در این استان اجرایی شده است.

وی افزود: به منظور هدایت توسعه کالبدی روستاها، مطالعه، تهیه و تصویب طرح هادی روستاهای فارس در دستور کار قرار دارد که در همین زمینه سال گذشته در روستاهای بالای 20 خانوار، 229 طرح هادی اجرایی شد.

82 درصد روستاهای بالای 20 خانوار طرح دارند

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن تاکنون یک‌هزار و 902 طرح هادی در سطح روستاهای این استان تهیه و تصویب شده است که به این ترتیب معادل 82 درصد روستاهای بالای 20 خانوار دارای طرح هادی شده‌اند.

لقمانی خاطرنشان کرد: طرح بهسازی روستاها شامل زیرسازی، آسفالت، اجرای جداول کانیوو دال بتنی، دیواره سنگی، پیاده‌رو‌سازی، احداث پارک و جابه‌جایی تیرهای برق و ... بوده است.

این مسئول بیان کرد: سال گذشته 3 هزار و 218 قطعه زمین روستایی واگذار شد که با احتساب این رقم، از ابتدا تاکنون 79 هزار و 383 قطعه زمین به واجدان شرایط واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 7 هزار و 235 سند در سطح روستاهای این استان صادر شد که به این ترتیب جمع اسناد صادره از ابتدای برنامه دوم تا به امروز در فارس 220 هزار و 870 جلد سند می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس ابراز داشت: سال پیش 3 هزار و 288 هکتار زمین تملک شد که این عدد، متراژ تملک زمین از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن در این استان را به 19 هزار و 404 هکتار رساند.

لقمانی گفت: سال گذشته 10 هزار و 330 مورد خدمت فنی و صدور پروانه ساختمانی انجام شد که با رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته، تعداد خدمات از ابتدای تاسیس بنیاد را به 148 هزار و 786 مورد رساند.

وی افزود: در برنامه چهارم و پنجم توسعه مسکن روستایی مورد توجه جدی قرار گرفته و بنیاد مسکن فارس در سال 92 توانست با عنوان بهسازی مسکن روستایی عملیات 13 هزار و 510 واحد را شروع و 11 هزار و 802 واحد را به اتمام برساند.

این مسئول با اشاره به این که واحدهای روستایی بیمه 12 ساله حوادث می‌شوند، تصریح کرد: در همین زمینه سال گذشته 15 هزار و 124 واحد مسکن روستایی بیمه شد.

وی بیان کرد: فروردین ماه سال گذشته در استان بوشهر زلزله رخ داد که بنیاد مسکن فارس به عنوان معین بوشهر 608 واحد را در شهر شنبه و روستاهای اطراف آن به اتمام رساند و تحویل مردم آن مناطق داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس همچنین خاطر نشان کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر، 4 هزار و 356 واحد مسکن مهر در سال 92 به اتمام و بهره‌برداری رسید.

لقمانی ابراز داشت: برای سال 93 ادامه فعالیت‌های مندرج در قانون برنامه پنجم در مورد مطالعات و اجرای طرح‌های هادی را در دستور کار داریم که امیدوار هستیم با اختصاص تسهیلات مناسب ارتقای کار در این بخش را شاهد باشیم.

وی گفت: با توجه به لرزه‌خیزی استان فارس مقاوم‌سازی منازل روستایی و صدور اسناد آنها با رویه مدیریت جهادی در سال جدید پیگیری خواهد شد.

به گزارش فارس، در این نشست افتتاح و بهره‌برداری از پروژه اجرای طرح هادی به مناسبت 21 فروردین ماه، سالروز تاسیس حساب 100 امام(ره)، در روستاهای شهرستان‌های گراش، اقلید و مهر به ارزش 2 میلیارد و 700 میلیون ریال، خبر داده شد.

افتتاح و بهره‌برداری از 300 واحد مسکونی شهری شامل فاز نخست پروژه 200 واحدی و 100 واحدی مسکن مهر زرقان، پروژه 20 واحدی طرح سفر مقام معظم رهبری به اقلید و مراسم کلنگ‌زنی فاز یک پروژه سلطان آباد نیز دیگر مواردی بود که در این نشست به عنوان برنامه‌های دهه حساب 100 امام(ره) مورد اشاره قرار گرفت.

انتهای پیام/2448/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول