اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 92 صورت گرفت

کسب رتبه نخست قوچان در زمینه اشتغال و خودکفایی

مدیر کمیته امداد امام خمینی قوچان گفت: این نهاد توانست با ایجاد 4 هزار طرح فعال اشتغال در سطح این شهرستان رتبه نخست استان خراسان رضوی را طی سال 92 کسب کند.

کسب رتبه نخست قوچان در زمینه اشتغال و خودکفایی

حسن دهقانی‌امیر‌آبادی ظهر امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی، حمایتی و اداری کمیته امداد این شهرستان در سال گذشته اظهار کرد: کمیته امداد فعالیت‌های خود را در 7 واحد در سال گذشته به گونه‌ای انجام داده است که توانسته در حوزه‌های مختلف حدود 17 عنوان رتبه برتر را در سطح استان خراسان رضوی در زمینه‌های گوناگون کسب کند.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم کل استان در زمینه تحقق برنامه‌های حوزه حمایت و سلامت خانواده در سال 92 اضافه کرد: در سال گذشته 222 فقره جهیزیه به ارزشی بالغ بر 2 میلیارد ریال به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد اهدا شده و با زیرپوشش قرار دادن 6 هزار و 783 خانوار حدود 2 میلیارد تومان کمک معیشت پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی قوچان با بیان این‌که 550 فقره وام به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط این نهاد پرداخت شده است، تصریح کرد: 21 هزار و 696 صندوق صدقات فعال در شهرستان قوچان وجود دارد که از این تعداد 20 هزار و 869 صندوق بزرگ، 552 صندوق متوسط و 275 صندوق کوچک است.

وی اضافه کرد: در طول ماه مبارک رمضان در بین بیش از 16 هزار و 900 نفر توزیع غذا و افطاری انجام شده و تاکنون 700 یتیم با یک‌هزار و 750 حامی مورد حمایت قرار گرفتند.

دهقانی با تأکید بر این‌که واحد عمرانی این نهاد توانسته 52 طرح بهسازی مسکن روستایی را به اتمام برساند، خاطرنشان کرد: 861 دانش‌آموز و 904 دانشجو زیرپوشش و بهره‌مند از خدمات کمیته امداد شدند و 65 نفر از فرزندان مددجو در دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام‌نور در سال 92-93 پذیرفته شد‌ند.

وی تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی قوچان توانست با ایجاد 4 هزار طرح فعال اشتغال در سطح شهرستان رتبه اول کل استان در زمینه تحقق برنامه‌های واحد اشتغال و خودکفایی در سال 92 را کسب کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی قوچان گفت: کسب رتبه اول در طرح احسان زائر، طرح برکت با تحقق 85 درصدی، طرح احسان دانش‌آموزی با تحقق 92 درصدی، برنامه‌های عملیاتی زکات با تحقق 162 درصدی و برنامه‌های عملیاتی مرکز با تحقق 66 درصدی در کل استان از دیگر عناوین برتر کسب شده است.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول