اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو در اصفهان:

آب مورد نیاز زاینده‌رود 2.8 میلیارد مترمکعب است

وزیر نیرو در سالروز جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود در سال گذشته با حضور در اصفهان گفت: آب مورد نیاز در حوضه زاینده‌رود 2,8 میلیارد مترمکعب بوده که هم اکنون با کسری 600 میلیون مترمکعبی مواجه هستیم.

آب مورد نیاز زاینده‌رود 2.8 میلیارد مترمکعب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حمید چیت‌چیان پس از حضور در اصفهان به دعوت استاندار اصفهان به اتفاق معاونان وزرای جهاد کشاورزی و نیرو با هدف بررسی مسائل حوضه آبریز زاینده‌رود و پیگیری مصوبه 9 ماده‌ای شورای عالی آب درباره طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده‌رود در دیدار با امام جمعه اصفهان با بیان آنکه وزارت نیرو درباره موضوع آب طرح‌های جامعی را در دستور کار دارد، اظهار کرد: در زمینه طرح‌های مربوط به انتقال آب، باید با حساسیت و دقت بیشتری عمل شود تا شهرهایی که در مسیر طرح انتقال آب قرار دارند، با آسیب مواجه نشوند.

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی حوضه زاینده‌رود، افزود: آب مورد نیاز در این حوضه 2.8 میلیارد مترمکعب بوده که هم‌اکنون با کسری 600 میلیون مترمکعبی مواجه هستیم و این کسری باید با مدیریت مصرف در تمام بخش‌ها جبران شود.

وزیر نیرو بر لزوم مدیریت مصرف آب در تمام بخش‌ها به ویژه بخش کشاورزی با رویکرد کشت محصول‌هایی که به آب کمتری نیاز دارند، تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: آب، جزو انفال بوده و ما آن را متعلق به کل کشور می‌دانیم و به استان خاصی اختصاص ندارد و این حکومت بوده که باید برای آن تدبیر کند.

در ادامه امام جمعه اصفهان آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود اصفهان استان برخورداری است، صحیح نیست زیرا بخش بسیاری از مساحت این استان کویری است که تامین آب شرب آن از طریق زاینده‌رود است و ما در استان اصفهان، افزون بر مشکلات کشاورزی در مناطق شرق، در مناطق غرب نیز دارای مشکل هستیم.

انتهای پیام/2301/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول