اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

ساختمان هواشناسی فرودگاه پارس‌آباد سوم خرداد افتتاح می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: همزمان با سالروز فتح خرمشهر در روز سوم خرداد ساختمان هواشناسی فرودگاه پارس‌آباد افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

ساختمان هواشناسی فرودگاه پارس‌آباد سوم خرداد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهمن کمانگر پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: ما در سال جاری به ویژه نیمه اول سال شاهد تکمیل و افتتاح چندین پروژه خواهیم بود که سوم خرداد و هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد‌: یکی از این پروژه‌ها سامانه کت دو فرودگاه با نام RBR است که با نصب آن وضعیت جوی مختلف رصد شده و در موقع بروز مه و طوفان‌های شدید اطلاع‌رسانی دقیق انجام شده و دید خلبان برای فرود هواپیما مورد کنترل و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: این سامانه از اسفند ماه سال گذشته به شکل آزمایشی نصب شده و فعالیت می‌کند اما هفته دولت شاهد بهره‌برداری رسمی از این سامانه خواهیم بود.

کمانگر یادآور شد: هواشناسی استان اردبیل برای نصب و راه‌اندازی این پروژه 3 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده و در کنار آن سامانه مانیتورینگ هواشناسی استان که به صورت آزمایشی در حال بهره‌برداری است در گرامیداشت سوم خرداد افتتاح می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: پروژه دیگری که در سالروز فتح خرمشهر به بهره‌برداری می‌رسد ساختمان هواشناسی فرودگاه پارس‌آباد است که در کنار تعریض و تطویل باند فرودگاه پارس‌آباد تکمیل این پروژه به انجام بهتر پروازها کمک خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ابراز داشت: اداره کل هواشناسی به عنوان یکی از اعضای ستاد خدمات سفر وظیفه ذاتی اطلاع‌رسانی از وضعیت جوی، صدور اطلاعیه و اخطارها را بر عهده دارد و ما قبل از تعطیلات با تشکیل سه جلسه هماهنگی در قالب کمیته هواشناسی کشیک‌هایمان را فعال کردیم.

کمانگر افزود: از 28 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه ما به صورت مرتب و روزانه در ساعات مشخص اطلاع‌رسانی‌ها را انجام دادیم به طوری که 17 مورد پیش‌بینی دمای هوای 24 ساعته انجام شده و از طریق ستاد خدمات سفر اطلاع‌رسانی شده است.

وی تصریح کرد: ما در این ایام شاهد وزش تند‌باد، بارش برف و باران صدور چهار اطلاعیه هواشناسی و اخطارها از وضعیت جوی بودیم که تلاش شد با معاونان استاندار هماهنگی‌های لازم در شرایط جوی خاص برای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران انجام شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در طول تعطیلات نوروزی 24 هزار تماس با سامانه هواشناسی استان انجام شد و ما با پنج مورد اطلاع‌رسانی روزانه از طریق صدا و سیما و ارتباط با خبرگزاری‌های فعال استان وضعیت بارشی را به موقع اعلام کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمانگر در پایان سخنان خود اذعان داشت: در کنار آن از طریق سایت اداره کل پیش‌بینی هفتگی و روزانه دمای هوا انجام شد و ما در این زمینه اطلاعات را در اختیار هموطنان قرار دادیم.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول