اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال‌احمر استان بوشهر خبر داد

امدادرسانی هلال‌احمر به 2750 نفر در تعطیلات نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر از امدادرسانی تیم‌های عملیاتی به دو هزار و 750 نفر در تعطیلات نوروزی خبر داد.

امدادرسانی هلال‌احمر به 2750 نفر در تعطیلات نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم شعبان‎زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 161 عملیات امدادی و امدادرسانی به دو هزار و 750 نفر خدمات سرپایی، انتقال به مراکز درمانی و اسکان موقت در چادر در نوروز 93 توسط جمعیت هلال‎احمر انجام شد.

وی بیان کرد: در طرح ملی امداد و نجات 161 مورد عملیات امداد و نجات شامل 45 عملیات جاده‌ای، 29 عملیات ساحلی و مابقی خدمات حضوری و مراجعه به پایگاه صورت گرفت همچنین 250 نجاتگر، پزشک، پرستار و پیرا پزشک در 24 پایگاه در سطح استان بوشهر آماده خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال‎احمر استان بوشهر تصریح کرد: در طرح ملی امداد و نجات امسال در بخش مصدومان 29 درصد، درمان سرپایی 52 درصد، تعداد عملیات صورت گرفته پنج درصد کاهش داشته‌ایم که این بیانگر فرهنگ‌سازی مناسب، توجه مردم به هشدارها و توسعه مناسب تجهیزات امدادی است.

شعبان‎زاده گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی از 27 اسفند 92 تا 15فروردین 93 در 29 پست ایمنی و سلامت که شش پست آن به وسیله کانون‌های روستایی و محلی راه‌اندازی شده بود در استان بوشهر اجرا شد.

وی ادامه داد: در این پست‌ها 33 فضای دوستدار کودک راه‌اندازی شد که در این مدت پنج هزار کودک در این فضاها نگهداری و با نکات آموزشی مختلف آشنا شدند، همچنین خیمه‌های نماز نیز برای اشاعه فرهنگ نماز برپا شد و توزیع بروشور حاوی نکات ایمنی و بهداشتی، نقشه استان، کشور و شهرها و دعای سفر توسط اعضا انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‎احمر استان بوشهر افزود: 138 عضو جوانان هلال‎احمر نیز در طرح سحاب با دوچرخه و پیاده با در دست داشتن جعبه کمک‌های اولیه به طور مداوم در محل تجمع مسافران حضور داشتند و خدمات امدادی لازم را به مردم ارائه می‌دادند.

شعبان‌زاده بیان داشت: امسال 600 نفر از امدادگران و اعضا سازمان جوانان جوان جمعیت هلال‎احمر در قالب طرح‌های ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت در خدمت مسافران نوروزی بودند.

انتهای پیام/66006/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول