اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار اسدآباد در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها:

فرهنگ‌سازی برای خودانصرافی مردم از یارانه در اولویت باشد

معاون فرماندار اسدآباد گفت: دهیاران، شوراهای اسلامی و ادارات مختلف برای خودانصرافی و ثبت‌نام مردم از یارانه فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی کنند.

فرهنگ‌سازی برای خودانصرافی مردم از یارانه در اولویت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، نادر ملایی ظهر امروز در ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها در شهرستان اسدآباد با اشاره به اجرای مرحله دوم یارانه‌ها از ثبت‌ نام مردم برای دریافت یارانه و یا انصراف از ان خبر داد و اظهار داشت: ثبت‌نام از مردم برای دریافت یارانه با توجه به شماره ملی آنان از 20 فروردین تا 29 فروردین ماه خواهد بود.

وی افزود: البته روزهای 30 و 31 فروردین ماه نیز برای افرادی که از ثبت‌نام یارانه جا مانده‌اند، اختصاص داده شده است.

معاون فرماندار اسدآباد با بیان اینکه تقریباً روزانه 2 هزار نفر در سطح شهر و روستاهای شهرستان اسدآباد یارانه ثبت‌نام می‌کنند، افزود: در این مرحله فرهنگ‌سازی و توجیه مردم در دستور کار است.

وی با تأکید بر توجیه مردم از سوی شوراهای اسلامی و دهیاران در روستاها گفت: باید دهیاران و شوراهای اسلامی با توجیه مناسب و خوب، مردم را راهنمایی کنند.

معاون فرماندار اسدآباد با بیان اینکه در روستاهای بزرگ دفاتر آی‌سی‌تی برای ثبت‌نام یارانه فعال است، تصریح کرد: در روستاهای کوچک فاقد دفاتر آی‌سی‌تی، اداره پست شهرستان موظف است به صورت سیار عملیات ثبت‌نام از مردم برای دریافت یارانه را انجام دهد.

وی تعرفه دریافتی از مردم برای ثبت‌نام یارانه را 3 هزار و 500 تومان خواند و افزود: البته ادارات کمیته‌ امداد و بهزیستی باید به صورت رایگان از مردم برای ثبت‌نام یارانه اقدام کنند.

ملایی بر آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مردم برای انصراف از یارانه گفت: اولویت دولت در مرحله دوم یارانه‌ها انصراف خود مردم است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه‌ای در قبال ثبت‌نام از سرپرست خانوارها برای دریافت یارانه ندارد، خاطرنشان کرد: البته ما از آموزش و پرورش خواسته‌ایم که برای پیشبرد اهداف دولت و ثبت‌نام به موقع از افراد ما را یاری دهند.

معاون فرماندار اسدآباد با بیان اینکه دستگاه‌های اداری باید هر کدام به نوبه خود در زمینه فرهنگ‌سازی انصراف از یارانه و ثبت‌نام مردم تلاش کنند، گفت: در شهرستان اسدآباد 50 مورد خدمات کامپیوتری آمادگی برای ثبت‌نام از یارانه دارند.

وی با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد 107 هزار نفر مشمول دریافت یارانه بودند، افزود: در مجموع جمعیت شهرستان 4 میلیارد و 868 میلیون و 500 هزار تومان یارانه دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول