اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت صورت می‌گیرد

دیدار دانشجویان پیام‌نور زنجان با خانواده‌های شهدا و جانبازان

مدیر فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام‌نور زنجان گفت در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت دیدار دانشجویان دانشگاه پیام‌نور زنجان با خانواده‌های شهدا و جانبازان از برنامه‌های فرهنگی است.

دیدار دانشجویان پیام‌نور زنجان با خانواده‌های شهدا و جانبازان

اصغر حاج علی‌اکبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به منویات ارائه شده از سوی رهبر فرزانه نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری هر ساله با توجه به نیاز کشور در ابعاد مختلف به نامگذاری سال می‌پردازند که برای همه مسئولان لازم‌الاجراست.

وی افزود: در زمینه پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب باید از کلمه شعار عبور کرده و آن را به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در توسعه دو مقوله اقتصاد و فرهنگ دانست.

این مسئول با اشاره به اینکه مباحث اقتصادی و فرهنگی در کنار بهداشت و سلامت، آموزش، سیاست و اجتماع همواره در اولویت فعالیت‌های نظام هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مسائل فرهنگی از اقتصاد نیز مهم‌تر است.

حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه فرهنگ هر کشور به عنوان یک مقوله تاثیرگذار در توسعه اقتصادی است، تصریح کرد: می‌توان با فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف به توسعه اقتصادی دست یافت.

وی با بیان اینکه بدون شک ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه اقتصاد سالم را در بردارد، یادآور شد: پیام مقام معظم رهبری دارای نکات ظریفی است که عمل به این نکات ظریف می‌تواند در توسعه اقتصادی راهگشا باشد.

مدیر فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام‌نور زنجان با بیان اینکه در حال حاضر یکی از رویکردهای جوامع غربی استعمار منابع کشورهای در حال توسعه است، گفت: توجه به منابع داخلی و ظرفیت‌های موجود در کشور برای توسعه اقتصادی از ضروریات است.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه خوشبختانه در کشور جمعیت جوان، منابع طبیعی بسیار ارزنده و منابع زیرزمینی فراوان وجود دارد، خاطرنشان کرد: می‌توان با استفاده از منابع موجود در کشور و مدیریت جهادی به توسعه اقتصادی رسید.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها به عنوان یک نهاد تولید فکر و جنبش نرم‌افزاری می‌توانند نقش ارزنده در حل مسائل اقتصادی داشته باشند، گفت: می‌توان با بکار‌گیری مسائل پژوهشی موانع اقتصادی را حل و فصل کرد.

مدیر فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام‌نور زنجان با بیان اینکه آموزش عالی در هر جامعه نقش اساسی در جامعه به خصوص توسعه فرهنگی جامعه دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها همواره به عنوان یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مراکز فرهنگی جامعه مورد توجه هستند.

حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه مهم‌ترین نقشی که دانشگاه‌ها می‌توانند از خود بر جای گذارند تاثیر بر توسعه فرهنگی جامعه است، افزود: با توجه به شناختی که از پارامترهای توسعه فرهنگی به دست آمده به خوبی می‌توان این تاثیر را درک کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ پدیده‌ای پویا، انتقال‌پذیر و پایدار است، افزود: فرهنگ با انتقال تجربه‌ها و الگوها قالب‌های رفتاری را در ذهن افراد جامعه حک می‌کند و زمانی که این قالب‌ها حک شد آثار تجربه‌ها، عمیق و مداوم و پایدار می‌شوند.

انتهای پیام/2308/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول