اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

اجتماع بزرگ مادران و همسران شهدا در قم برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از برگزاری همایش تکریم از مادران و همسران شهدا همزمان با سالروز وفات ام‌البنین(س) در روز 24 فروردین در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خبر داد.

اجتماع بزرگ مادران و همسران شهدا در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید جواد هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز تکریم از مادران و همسران شهدا هم‌زمان با سالروز وفات ام‌البنین(س)، با بیان اینکه ام‌البنین (س) بانویی بافضیلت بود که در دشت عشق و در راه دفاع از جهان اسلام نقش بسزایی داشت، گفت: به پاس تکریم و تعظیم اسوه صبر و استقامت حضرت ام‌البنین (س) و همچنین مادران شهدا در این روز از مادران و همسران شهید تکریم خواهد شد.

وی بیان کرد: ام‌البنین (س) سینه با کرامت و دامنی با عزت داشت و از هر جهاتی بلندهمت، آزاده و تیزبین بود و در جهاد با دشمنان اسلام عزیزان خود را تقدیم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: ام‌البنین (س) الگوی مادران شهید در جهان اسلام است و مادرانی که عزیزان خود را تقدیم اسلام کردند جا پای ام‌البنین(س) گذاشتند.

وی تصریح کرد: امروز احترامی که جامعه ما برای مادران شهدا قائل هستند از کرامات ام‌البنین(س) است.

هاشمی با بیان اینکه در قم مادران شهدا از سال 42 به صحنه آمدند، عنوان کرد: مادران شهید قم از آن سال شاهد ریختن خون بچه‌های خود بودند.

وی با بیان اینکه مادران شهدا از مال دنیا هیچ چیزی نمی‌خواهند، اظهار کرد: مادران شهدا بر این باورند فرزندانی که تقدیم انقلاب کردند لرزه بر دشمنان انداخته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه امام (ره) فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و واقعیت نیز چنین است، گفت: آمریکای جنایتکار نمی‌تواند برای ملت فرهیخته ما خط مشی ترسیم کند.

وی با اشاره به اینکه از سال 57 تاکنون بسیار علیه ایران توطئه کرده‌اند، عنوان کرد: یک روز بر ساز انرژی اتمی می‌دمند و امروز نیز اتحادیه اروپا را مجبور می‌کنند علیه ما قطعنامه صادر کنند.

هاشمی با بیان اینکه این روحیه را در خباثت‌هایی که در جنگ تحمیلی کردند، شاهد بودیم، خاطر نشان کرد: یقین بدانید که ما در صحنه دفاع از انقلاب حاضریم و مادران شهیدان همچنان پرچمدار صحنه دفاع هستند.

وی با اشاره به اینکه قم مهد تشیع است، بیان کرد: مردم قم با آگاهی در مقابل اروپایی‌ها خواهند ایستاد و از قوانین و اصول مسلم خود دفاع می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تصریح کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در دفاع مقدس سیلی محکمی از جمهوری اسلامی خوردند و اروپایی‌ها بدانند که آنها هم این سیلی را خواهند خورد.

وی بیان کرد: امروز مدعیان دروغین حقوق بشر در سوریه، لیبی، بحرین و... مردم را سرنگون می‌کنند و مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند.

هاشمی عنوان کرد: در روز 24 فروردین ماه در این اجتماع ملی، مادران شهدا حضور خواهند داشت و یاد و خاطره امام (ره) را گرامی می‌دارند و بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبری میثاق می‌بندند که از اسلام عزیز تا حد ایثار و شهادت دفاع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در قم 195 مادر شهید و بیش از 3 هزار همسر شهید داریم، اشاره کرد: در این مراسم از 30 مادر و همسر شهید تجلیل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه این مراسم برای نخستین بار است که در قم برگزار می‌شود، تاکید کرد: این مراسم با حضور هزار مادر و همسر شهید در روز 24 فروردین ماه جاری ساعت 10 صبح در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/ل30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول