اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر خبر داد

جمع‌آوری 24 میلیارد ریال زکات مستحبی در شهرستان ابهر

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر از جمع‌آوری 24 میلیارد ریال زکات مستحبی در شهرستان ابهر خبر داد.

جمع‌آوری 24 میلیارد ریال زکات مستحبی در شهرستان ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن داوودی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان ابهر به اهمیت پرداخت زکات در جامعه از دیدگاه دین اسلام پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام تاکید بسیاری بر پرداخت زکات شده، اضافه کرد: از نتایج مثبت پرداخت زکات از دیدگاه دین اسلام، محرومیت‎زدایی و کمک به فقراست.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به مسئولیت کمیته امداد جمع‌آوری زکات عنوان کرد: یکی از اهداف جمع‌آوری زکات در جامعه ایجاد یک منبع مالی برای محرومین جامعه است.

این مسئول با اشاره به فعالیت شورای زکات در کشور توضیح داد: شورای زکات در شهرستان‌ها زیر نظر ائمه جمعه و با فعالیت اعضای این شورا اقدامات اجرایی را در این زمینه انجام می‌دهد.

داوودی همچنین با اشاره به فعالیت تاثیرگذار شورای زکات در شهرستان ابهر اضافه کرد: این شورا نیز با فعالیت اعضا اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای زکات به صورت مستمر در شهرستان، برگزاری جلسات چهره به چهره با کشاورزان و همچنین نصب بنرهای تبلیغی در سطح شهرستان افزود: همچنین در راستای پیگیری سیاست‌های تشویقی در زمینه زکات نیز اقدامات بسیاری توسط شورای زکات شهرستان ابهر انجام شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به جمع‌آوری 22 میلیارد و 732 میلیون و 297 هزار ریال زکات در شهرستان ابهر تصریح کرد: میزان زکات جمع‌آوری شده در شهرستان ابهر در این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل 143 درصد افزایش یافته است.

این مسئول با پیش‌بینی افزایش 2،5 برابری زکات جمع آوری شده در ابهر در سال‎جاری گفت: با ظرفیت موجود در شهرستان ابهر پیش‌بینی می‌شود، امسال قریب به 24 میلیارد و 185 میلیون ریال زکات در ابهر جمع‌آوری شود.

داوودی با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد و 244 میلیون ریال زکات فطره در شهرستان ابهر جمع‌آوری شد، بیان داشت: این مبلغ در مقایسه با سال قبل از آن 317 درصد افزایش داشت.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل رشد پرداخت زکات در این شهرستان تبلیغ و اطلاع‌رسانی مبلغان در شهرها و روستاها است.

این مسئول همچنین به هزینه‌کرد زکات نیز اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع طی سال گذشته یک میلیارد و 295 میلیون ریال از محل زکات‌های جمع‌آوری شده در راستای رفع مشکلات جامعه هدف این نهاد هزینه شد.

داوودی با اشاره به آثار و نتایج مثبت پرداخت زکات در جامعه دینی و اسلامی اذعان داشت: محرومیت‌زدایی، کمک به خانواده‌های نیازمند و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق محروم از نتایج پرداخت زکات است.

وی در پایان متذکر شد: احداث مسجد، غسالخانه، پل برای عبور و مرور عمومی، روشنایی معابر، رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان همان منطقه‌ای که زکات پرداخت کرده‌اند، از موارد هزینه‌کرد زکات است.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول