اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالوس:

تمهیدات لازم برای تکمیل فرم هدفمندی یارانه‌ها در چالوس اندیشیده شده است

فرماندار چالوس گفت: تمهیدات لازم برای تکمیل فرم هدفمندی یارانه‌ها توسط شهروندان در شهرستان چالوس اندیشیده شده است.

تمهیدات لازم برای تکمیل فرم هدفمندی یارانه‌ها در چالوس اندیشیده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمدناصر زندی صبح امروز در جلسه ستاد ثبت نام مرحله دوم یارانه‌ها اظهار داشت: متقاضیان فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از 20 فروردین می‌توانند بر اساس زمان‌بندی تعیین شده و مطابق با آخرین رقم سمت راست درج شده در کارت ملی اقدام به ثبت نام در سامانه Refahi.ir و تکمیل فرم مربوط به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها کنند.

وی گفت: آن دسته از سرپرستان خانواری که نخستین رقم سمت راست کد ملی آنها صفر بوده در روز 20 فروردین باید برای ثبت‌نام اقدام کنند.

زندی با بیان اینکه متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها یک است، روز 21 فروردین ماه باید برای ثبت‌نام و تکمیل فرم هدفمندی یارانه‌ها اقدام کنند و بر همین‌ اساس تا پایان روز 29 فروردین آخرین گروه از ثبت‌نام کنندگان که رقم سمت راست کد ملی آنها 9 است، می‌توانند با مراجعه به سامانه Refahi.ir اقدام به ثبت‌نام در این سامانه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هموطنانی که به هر دلیل نتوانستند در سامانه Refahi.ir ثبت‌نام کنند، می‌توانند در روزهای 30 و 31 فروردین نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تأکید کرد: از افرادی که احساس می‌کنند یارانه نقدی تأثیر چندانی در معیشت آنها ندارد می‌خواهیم تا از ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی خودداری کنند چرا که با عدم ثبت‌نام در فاز دوم هدفمندی یارانه‌های دولت می‌تواند منابع مالی مورد نیاز سایر بخش‌ها را تأمین کند.

وی اذعان داشت: در صورت انصراف افراد بی‌نیاز به دریافت یارانه نقدی، این منابع در اختیار بخش بهداشت و درمان و سایر بخش‌های زیربنایی کشور قرار می‌گیرد.

زندی با تأکید بر داشتن صبر و حوصله متقاضیان در این چند روز ثبت‌نام افزود: بنا بر اطلاعیه شرکت مخابرات دامنه باند اینترنت چند برابر ظرفیت کنونی گسترده شده و مخابرات‌ها آمادگی کامل را دارند، بنابراین متقاضیان دغدغه قطعی اینترنتی و عدم ثبت‌نام نداشته باشند.

فرماندار چالوس به مکان‌های در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام اشاره کرد و گفت: ادارات پست،کمیته امداد امام‌خمینی، ادارات بهزیستی، دفاتر پیشخوان دولت و بیشتر کافی‌نت‌ها در این ایام آماده ثبت‌نام متقاضیان است.

وی بیان داشت: در روستاها و مناطقی که دسترسی به اینترنت مشکل است، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی با همکاری بخشداران منطقه ICT را فعال کنند و نظارت کامل داشته باشند.

زندی درباره نحوه مراجعه مردم به سامانه Refahi.ir درباره تکمیل فرم فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از ورود به سامانه Refahi.ir یکسری اطلاعات کلی را می‌بینند که در صفحه نخست، صرفا افرادی که خواهان دریافت یارانه هستند به این صفحه مراجعه و اطلاعات مربوطه را تکمیل می‌کنند.

وی افزود: در صفحه دوم باید سرپرست خانوار تعداد افراد تحت تکفل خود را اعلام و در صفحه سوم مجموع درآمد اعضای خانوار را اعلام کند که در این مورد فقط مجموع درآمد سرپرست خانوار به تنهایی مطرح نیست بلکه درآمد حاصل از حتی شغل دوم و یا میزان دریافت سود سپرده بانکی در صورت داشتن سپرده نزد بانک‌ها نیز باید اعلام شود.

نماینده عالی دولت در چالوس ادامه داد: سرپرست خانوار در رابطه با مجموع درآمد اعضای خانوار باید طبق گروه‌بندی تعیین شده اعلام کند که میزان درآمد آنها آیا کمتر از 600 هزار تومان یا بین 600 تا یک‌میلیون تومان و یا در نهایت جزو گروه آخر درآمدی یعنی 2 میلیون و 500 هزار تومان به بالا است.

وی اضافه کرد: در بخش سئوالات مربوط به ملک شخصی سرپرست خانوار نیز در صورت داشتن ملک مسکونی شخصی باید آدرس دقیق و کدپستی محل سکونت و شماره تلفن ثابت را نیز ثبت کند، زیرا بلافاصله پس از طی مراحل ثبت‌نام از سوی متقاضی در سامانه Refahi.ir پیامکی مبنی بر راستی‌آزمایی اطلاعات ارائه شده به شماره تماس مربوطه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/86028/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول