اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 6 تبریز عنوان کرد

انتقال مشاغل مزاحم از تبریز با تکمیل شهرک صنفی ـ صنعتی الماس

شهردار منطقه 6 تبریز گفت: با تکمیل شهرک صنفی ـ صنعتی مبل و خودرو در منطقه غرب تبریز، مشاغل مزاحم از سطح این کلانشهر جمع‌آوری و به این منطقه منتقل می‌شوند.

انتقال مشاغل مزاحم از تبریز با تکمیل شهرک صنفی ـ صنعتی الماس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرهاد روشنی صبح امروز در بازدید از روند اجرایی پروژه شهرک صنفی ـ‌ صنعتی مبل و خودرو(الماس) افزود: با تکمیل این مجموعه، از این پس مشاغل مزاحم مربوط به این صنوف از سطح شهر جمع‌آوری و به این شهرک تخصصی منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی و آلودگی‌های بصری و محیطی ناشی از تجمع مشاغل مزاحم در سطح شهر افزود: کلانشهر تبریز ظرفیت ترافیک بیش از حد و خیابان‌های این شهر نیز تحمل توقف‌های بی‌مورد را ندارد بنابراین مشاغلی که باعث ایجاد مزاحمت می‌شوند به شهرک‌های تخصصی منتقل می‌شود.

روشنی تصریح کرد: با همکاری شهرداری و مشارکت بخش خصوصی، شهرک صنفی – صنعتی مبل و خودرو در منطقه مایان طراحی شده و تمام امکانات لازم برای انتقال صنوف وابسته به مبل و نمایشگاه‌های خودرو به این منطقه منتقل می‌شود.

شهردار منطقه 6 تبریز نیز در این بازدید ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در پروژه مشارکتی شهرک مبل و خودرو گفت: به طور حتم با راه‌اندازی کامل این مجموعه، ضمن توسعه همه جانبه این منطقه از کلانشهر تبریز، بسیاری از معضلات شهری مانند ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی در سطح شهر کاهش خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن شهرک مبل و خودرو در جوار اتوبان غرب تبریز، موقعیت این مجموعه را ممتاز عنوان کرد و بر لزوم طراحی و مشارکت در احداث راه دسترسی مناسب برای تسهیل رفت و آمد به این شهرک تاکید کرد.

روشنی در ادامه سخنان خود ضمن توصیه به صاحبان صنوف یاد شده برای تسریع در خرید واحدهای این مجموعه اظهار داشت: در صورت صدور مصوبات قانونی تا پایان امسال، تمام صنوف یاد شده از مرکز شهر برچیده شده و از فعالیت آنان در محدوده شهری به دلیل ایجاد مزاحمت، ترافیک و آلایندگی جلوگیری خواهد شد.

شهردار منطقه 6 تبریز ضمن بیان اینکه با اخذ مجوزهای لازم، واحدهای این شهرک به صورت اقساطی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، از صاحبان صنوف یاد شده خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید واحدهای شهرک مبل و خودرو به واحد املاک شهرداری منطقه 6 مراجعه کنند.

در این بازدید، محمدباقر باقری، سرمایه‌گذار و مشارکت کننده شهرک مبل و خودرو با ارائه توضیحاتی، گزارش آخرین فعالیت‌های انجام یافته در این مجموعه را ارائه کرد.

وی با اشاره به طرح‌های در دست احداث در شهرک الماس گفت: احداث مسجد، بازارچه سنتی باقرخان، بازار مروارید و تکمیل واحدهای مربوط به شهرک خودرو از جمله برنامه‌های عمرانی در این مجموعه به شمار می‌آید.

مشارکت کننده شهرک مبل و خودرو با بیان اینکه واحدهای مربوط به شهرک خودرو در حال تکمیل است از برنامه‌ریزی برای توسعه این بخش خبر داد و گفت: هم اکنون 600 واحد نمایشگاه خودرو در تبریز فعالیت دارد که در حال حاضر برای 400 واحد در این مجموعه ظرفیت‌سازی شده است.

به گفته باقری، با توجه به اهمیت موضوع فضای سبز، برنامه‌ریزی برای تامین آب و کاشت درختان و گیاهان متناسب با اقلیم منطقه از دیگر برنامه‌های این شهرک خواهد بود.

وی در عین حال با اشاره به وجود برخی مشکلات در این پروژه گفت: گرچه دستگاه‌های مختلف برای حل و فصل مشکلات موجود،‌ همکاری‌های لازم را داشته‌اند اما وجود برخی کاستی‌ها مانع از تسریع روند فعالیت‌های عمرانی در این شهرک شده است.

باقری یادآور شد: اختصاص خط اتوبوس شرکت واحد برای تسهیل در عبور و مرور به این منطقه، حل شدن مشکل انتقال برق و نیز رسیدگی به وضعیت راه دسترسی و نصب علائم راهنمایی در منطقه از جمله کمبودهای موجود در شهرک مبل و خودرو است.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول