اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان:

افزایش بهره‌وری، راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: افزایش بهره‌وری یکی از راهکار‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

افزایش بهره‌وری، راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از شاخص‌های مهم تحقق حماسه اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی افزایش بهره‌وری است که در سال‌های اخیر اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان منظور از بهره‌وری را افزایش تولید در واحد سطح عنوان و تصریح کرد: برای دستیابی به افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی توجه به مدیریت مزرعه امری ضروری است.

این مسئول اضافه کرد: گرچه تولید محصولات کشاورزی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند، اما مدیریت مزرعه استاندارد نیست.

تاراسی به نقش مدیریت مزرعه در افزایش برداشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: مدیریت مناسب مزرعه موجب افزایش 20 تا 30 درصدی برداشت محصولات کشاورزی می‌شود.

وی مدیریت مزرعه را در کاهش تلفات محصولات کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت موثر دانست و عنوان کرد: تلفات محصولات کشاورزی در کشورمان از استانداردهای جهانی بالاست.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: بالا بودن میزان تلفات محصولات کشاورزی به مکانیزاسیون و دانش فنی و اطلاعات تخصصی بهره‌برداران مربوط می‌شود که در این زمینه با کمبود دانش بهره‌برداران مواجه هستیم.

این مسئول ادامه داد: در صدد هستیم تا با افزایش دانش فنی و تخصصی بهره‌برداران در بخش کشاورزی و کاهش تلفات، مدیریت بخش تولید را افزایش داده و در نهایت شاهد افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی باشیم.

تاراسی با تاکید بر اینکه افزایش بهره‌وری یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است، متذکر شد: بهره‌گیری از آبیاری‌‌های نوین در بخش کشاورزی و توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار می‌تواند نقش مهمی در افزایش بهره‌وری داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر موفق شده‌ایم 30 درصد از ارضی آبی استان زنجان را که استعداد آبیاری تحت فشار را دارند تحت پوشش این نوع از آبیاری ببریم.

انتهای پیام/73010/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول