اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

ذخیره‌سازی 8 میلیون متر مکعب آب پشت سدهای خراسان جنوبی

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: استان 74.713 میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره‌سازی آب دارد که از این ظرفیت در سال گذشته 8.42 میلیون متر مکعب آب‌گیری شده است.

ذخیره‌سازی 8 میلیون متر مکعب آب پشت سدهای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، حسین امامی اظهار کرد: در تعطیلات نوروز امسال بین یک تا 1.5 میلیون متر مکعب آب به ذخیره موجود اضافه شده است.

وی تصریح کرد: در استان 13 سد وجود دارد که 67.443 میلیون متر مکعب ظرفیت آن‌هاست و سال قبل 6.42 میلیون مترمکعب آب در آن‌ها جمع‌آوری شده است، البته به این تاسیسات، 6 طرح تغذیه مصنوعی با توان ذخیره‌سازی 7.27 میلیون متر مکعب اضافه می‌شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: سال قبل فقط دو میلیون متر مکعب آب در سد تغذیه مصنوعی دهانه رود ذخیره شده است و در سدهای تغذیه‌ای دیگر آبی جمع نشده، در بین سدهای مخزنی هم سد اسدیه (دهانه رزه) با 24.16 میلیون متر مکعب ظرفیت بزرگ‌ترین سازه آبی است هر چند که فقط 5.1 میلیون متر مکعب آب دارد و سال قبل هم 0.13 میلیون متر مکعب آبگیری شده است‌،

وی اضافه کرد: بعد از آن سد فرخی قاین بیشترین توان ذخیره آب را دارد اما همه آن آبگیری نشده و با ورود 1.43 میلیون متر مکعب آب در سال گذشته، ذخیره آن به 1.73 میلیون متر مکعب رسیده است.

امامی افزود: از نظر میزان آب هم بعد از سد اسدیه، بیشترین میزان آب به حجم 3.05 میلیون متر مکعب آب پشت سد نهرین ذخیره شده است، سد تغذیه‌ای شوسف هم اگر چه کمترین میزان ذخیره‌سازی را به ظرفیت 0.4 میلیون مترمکعب دارد اما با این وجود سال قبل همه ظرفیت آن از آب پر شد.

وی به سدهای در دست بهره‌برداری نیز اشاره کرد و گفت: سدهای در دست بهره‌برداری شامل سدهای رزه، حاجی‌آباد، برون، پارسا، فرخی قاین، دره‌بید، کریت، نهرین، سدهای تغذیه‌ای شوسف، سرند، حصار سنگی و باغ سنگی می‌شود.

انتهای پیام/22482/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول