اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد آذربایجان غربی اعلام کرد

اهتمام کمیته امداد بر توزیع عادلانه امکانات آموزشی در تمام مناطق

قائم مقام کمیته امداد آذربایجان غربی بر اهتمام جدی کمیته امداد استان در توزیع عادلانه امکانات آموزشی میان فرزندان خانواده‌های مناطق دور دست و محروم استان تأکید کرد.

اهتمام کمیته امداد بر توزیع عادلانه امکانات آموزشی در تمام مناطق

عزیز سهندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تأمین شرایط لازم برای تحصیل و تربیت فرزندان خانواده‌های ناتوان همواره یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد در زمینه‌های فرهنگی بوده است.

وی در همین راستا بر مشکلات تحصیلی فرزندان خانوا‌ده‌های نیازمند، به ویژه در مناطق صعب‌العبور و دور دست اشاره و تصریح کرد: فرزندان این خانواده‌ها غالبا به سبب مشکلات مالی خانواده‌ها و نیز مسائل پیش رو در ارتباط با بهره‌مندی آنها از فضاهای آموزشی مناسب، همواره از کیفیت مطلوب امکانات آموزشی برخوردار نبوده و زمینه‌های لازم برای شکوفایی استعدادهای آنان فراهم نمی‌شود.

سهندی در ادامه به اهتمام کمیته امداد برای تسهیل در تحصیل و امور آموزشی و تربیتی این فرزندان اشاره کرد و افزود: به این منظور و با هدف شناسایی استعدادهای فرزندان خانواده‌های زیر پوشش، کمیته امداد به طرق مختلفی حمایت‌های خود را مشمول این افراد می‌کند.

وی تأمین مخارج آموزشی، تحصیلی و فرهنگی این دانش آموزان را یکی از این موارد یاد کرد و گفت: پذیرش و اقامت دانش آموزان این مناطق در مجتمع‌های شبانه‌روزی کمیته امداد نیز از دیگر جلوه‌های کمک کمیته امداد به این افراد در زمینه‌های آموزشی و تحصیلی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و مشکلات متعدد دانش آموزان در دیگر مراکز آموزشی، مسئله‌ای بسیار مهم محسوب می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد آذربایجان غربی با بیان این مطلب افزود: در سال تحصیلی جاری 200 نفر از فرزندان خانواده‌های بی‌بضاعت مناطق محروم و دور دست استان در چهار مجتمع شبانه‌روزی کمیته امداد استان در حال تحصیل هستند.

سهندی خاطرنشان کرد: این مجتمع‌های آموزشی در شهرستان‌های سلماس، مهاباد، بوکان و تکاب مستقر بوده و به دانش آموزان خدمات آموزشی لازم را در مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه ارائه می‌دهند.

وی به برگزاری کلاس‌های فوق برنامه‌ای و آموزشی در زمینه مسائل علمی، مذهبی، و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان، هر سال مسابقات مختلف تحصیلی، ورزشی، قرآنی و مهارتی متعددی در بین دانش‌آموزان این مجتمع‌های آموزشی برگزار می‌شود.

سهندی بر لزوم توزیع عادلانه امکانات آموزشی در تمام مناطق استان تأکید کرد و گفت: کمیته امداد به دنبال ایجاد شرایطی است تا بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی استعدادهای درونی دانش‌آموزان فراهم شود تا نوجوان و جوانی به سبب فقر مالی از امکانات آموزش بی‌بهره نباشد.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول