اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد آذربایجان غربی خبر داد

ازدواج 2800 زوج زیر پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد آذربایجان غربی از حمایت‌های کمیته امداد برای ازدواج بیش از 2 هزار و 800 نفر از زوج‌های جوان زیر پوشش کمیته امداد استان خبر داد.

ازدواج 2800 زوج زیر پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی

ابراهیم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تأمین شرایط لازم برای ازدواج جوانان خانواده‌های کم توان مالی و تشکیل زندگی مشترک آنان همواره از اصول اساسی در کمیته امداد آذربایجان غربی است که پیگیری می‌شود.

وی در همین راستا از اهتمام کمیته امداد برای ازدواج آسان جوانان از طریق مشارکت در تأمین مخارج ازدواج و تهیه جهیزیه خبر داد و گفت: در طول یک سال گذشته بیش از 2 هزار و 800 نفر از زوج‌های جوان زیر پوشش کمیته امداد استان راهی خانه بخت شده‌اند.

جعفری همچنین به برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از ازدواج‌های ناموفق، پیش از ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: این مسئله در درستی انتخاب‌های جوانان و بالا بردن درصد موفقیت آنها از ازدواج، امری لازم و موثر است.

وی همچنین از آموزش مهارت‌های زندگی در این جلسات آموزشی خبر داد و افزود: گذراندن این دوره‌های آموزشی برای جوانان، به ویژه فرزندان خانواده‌های محروم به سبب نبود امکانات آموزشی لازم مسئله‌ای مهم است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد آذربایجان غربی همچنین با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد در اهدای کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه، از هزینه‌کرد 27 میلیارد ریالی کمیته امداد استان برای ازدواج جوانان زیر حمایت خبر داد و افزود: این مبالغ از محل اعتبارات مربوطه و مساعدت‌های خیرین نیکوکار استان انجام شده است.

جعفری همچنین با اشاره به تأکید اسلام در تسهیل امور ازدواج جوانان، از عموم مردم خیر استان خواست تا با اهدای کمک‌های خود به کمیته امداد، زمینه ساز تشکیل خانواده برای جوانان محروم بوده و از اجر معنوی این اعمال نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/61006/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول