اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی میاندرود خبر داد

اجرای طرح توانمندسازی معلولان در میاندرود

رئیس بهزیستی میاندرود از اجرای طرح توانمندسازی معلولان در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح توانمندسازی معلولان در میاندرود

مرتضی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به افتتاح گروه خودیاری معلولان میاندرودی در روستای اسلام‌آباد این شهرستان در سال‌جاری، هدف از تشکیل گروه را  تحقق اهداف بهزیستی و توانمند کردن معلولان دانست.

وی یکی از ضرورت تشکیل گروه‌های خودیار را توانمند کردن گروه‌های هدف دانست و افزود: وجود گروه‌های خودیار باعث می‌شود تا مددجویانی که به دلیل شرایط و موقعیت‌های خاص میل به گوشه‌گیری و انزوا دارند در کنار یکدیگر از انزوا خارج شوند.

وی وجود گروه‌های خود یار موجب رشد فکری و افزایش اعتماد به نفس بین اعضا همچنین موجب به وجود آمدن فضایی صمیمانه برای جمع شدن و ایجاد فضای حمایتی برای یکدیگر در جامعه دانست.

موسوی در ادامه گروه خودیار را یک انجمن داوطلبانه از افرادی است که به صورت دموکراتیک و پاسخگو عمل می‌کنند، تا به هدف جمعی گروه دست یابند.

این مسئول گفت: گروه‌های خودیار یا گروه‌های حمایت متقابل تشکیل یافته از شبکه‌های غیررسمی و شامل افرادی هستند که در یک موضوع یا تجربه مشترک با یک دیگر سهیم هستند.

وی تمرکز اصلی گروه خودیار را بر حمایت‌های عملی، عاطفی و تبادل اطلاعات و تجربیات دانست و ادامه داد: گروه خودیار ماهیتی مشارکتی دارند و منجر به تبادل کمک و یادگیری برای مدد به خود و تبادل دانش و تجربیات می‌شوند.

رئیس بهزیستی میاندرود در پایان تاکید کرد: شرکت در گروه خودیار داوطلبانه و ورود برای افراد جدید آزاد است.

انتهای پیام/86021/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول