اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش بزرگداشت سیروس قایقران معرفی شد

شاهین ثاقبی پدیده فوتبال انزلی

شاهین ثاقبی در همایش بزرگداشت مرحوم سیروس قایقران به عنوان پدیده فوتبال سال انزلی معرفی شد.

شاهین ثاقبی پدیده فوتبال انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، ایثارگران و بهترین‌های ورزش این شهرستان شامگاه دوشنبه در شانزدهمین سالگرد و ششمین همایش بزرگداشت مرحوم سیروس قایقران تجلیل شدند.

بازیکنان تیم فوتبال ملوان و پیشکسوتان فوتبال انزلی در مراسم مذکور حضور چشمگیر داشتند و شاهین ثاقبی به عنوان پدیده سال فوتبال این شهرستان معرفی شد.

* انزلی ورزشکارترین شهر ایران

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در همایش بزرگداشت مرحوم سیروس قایقران اظهار کرد: قایقران به معنای واقعی اسطوره ورزش گیلان بود.

مسعود رهنما شهرستان انزلی را نقطه آغاز کسب پیروزی ورزشکاران گیلانی عنوان کرد و افزود: انزلی طبق نظر وزارت ورزش و جوانان، ورزشکارترین شهر ایران شناخته شده است.

وی خواستار دعوت از پیشکسوتان و دوستان سیروس قایقران برای سخنرانی در مراسم اسوه جوانان گیلان شد و بیان کرد: بهمن صالح‌نیا پدر ورزش فوتبال انزلی محسوب می‌شود و قایقران را بهتر از دیگران می‌شناسد.

رهنما با اشاره به تعصب مردم انزلی نسبت به مرحوم سیروس قایقران، تصریح کرد: «آبای براران» شهر باران خود را مدیون «آبای» انزلی‌چی می‌دانند.

این مسئول خاطرنشان کرد: قایقران بدون گرایش به رنگ‌ها توانست از یک تیم شهرستان به تیم ملی برسد.

* منش پهلوانی رمز ماندگاری قایقران است

معاون سیاسی فرماندار انزلی نیز در مراسم مذکور با گرامیداشت یاد و خاطره 408 شهید این شهرستان اظهار کرد: مرحوم سیروس قایقران از ورزشکاران نام‌آور تاریخ فوتبال ایران است.

سید محمد حسینی رمز ماندگاری قایقران را در اخلاق‌مداری و خوش‌رویی دانست و افزود: منش پهلوانی و رعایت احترام پیشکسوتان از دیگر رمزهای ماندگاری مرحوم قایقران است.

وی با بیان اینکه عشق به تیم ملوان از قایقران چهره محبوب ملی ساخت، تصریح کرد: پایان زندگی مرحوم قایقران آغاز دل‌دادگی مردم انزلی به او بود.

این مسئول مرحوم قایقران را از جنس مردم خواند و بیان کرد: قایقران دارای روح بلند پهلوانی بود و الگوی مناسب ورزشی برای جامعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/84001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول