اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد

کسب رتبه نخست کشوری ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از کسب رتبه نخست کشوری ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی خبر داد.

کسب رتبه نخست کشوری ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد حسینی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی، اظهار داشت: این ستاد در نوروز امسال با ثبت یک میلیون و 478 هزار و 413 اقامت روز و اسکان بیش از 371 هزار نفر و بیش از 70 هزار خانواده فرهنگی و غیر فرهنگی در مدارس استان به مقام نخست پذیرش ستادهای اسکان فرهنگیان کشور دست یافت.

وی ادامه داد: 73 درصد این ظرفیت در اختیار فرهنگیان و 27 درصد نیز مربوط به پذیرش کارکنان دولتی و لشگری و غیر فرهنگیان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در راستای خدمات‌رسانی بهتر به زائران فرهنگی حضرت رضا (ع)، ستاد اسکان موقت فرهنگیان خراسان رضوی در بهمن ماه سال 92 با افزایش 10 درصدی ظرفیت و با هدف تکریم زائران فرهنگی و مسافران نوروزی خراسان رضوی شروع به کار کرد.

حسینی تصریح کرد: بیش از یک هزار و 115 مدرسه و قریب به 12 هزار و 220 کلاس در قالب 48 پایگاه اسکان و 24 مرکز رفاهی و بهداشتی درمانی برای اسکان و خدمت‌رسانی به زائران فرهنگی و خانواده‌های آنان در سطح شهرستان‌ها و مناطق استان با همکاری بیش از یک هزار و 600 خادم فرهنگی حضرت رضا (ع) آماده شد.

رئیس ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی اضافه کرد: کار پایگاه‌های اسکان استان از 28 اسفند 92 به صورت رسمی آغاز شد و در نخستین روز فعالیت رسمی این ستاد 28 هزار و 185 نفر در قالب 5 هزار و 637 خانوار و 112 هزار و 740 نفر روز اسکان یافتند.

وی در ادامه به پذیرش و اسکان نزدیک به 90 هزار نفر در قالب 18 هزار خانوار در آخرین روز سال 92 و اولین روز سال 93 اشاره کرد و گفت: در دور نخست سفرهای نوروزی و پایان هفته اول تعطیلات نوروزی بیش از یک میلیون اقامت روز در سامانه پذیرش و اسکان فرهنگیان خراسان رضوی ثبت شد.

حسینی، اشاعه شعائر رضوی و تکریم زائران را مهم‌ترین وجهه کار ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی عنوان نمود و افزود: در بازدیدهای به عمل آمده از ستادهای 8گانه اسکان ثامن نواحی آموزش و پرورش مشهد، تبادکان، ستادهای نیشابور و سبزوار در تعطیلات نوروزی، وضعیت پذیرش و اسکان مطلوب بوده و مراجعین به این ستادها نیز از عملکرد و برخورد خادمین فرهنگی حضرت رضا (ع) در ستادهای اسکان استان و شهر مقدس مشهد ابراز رضایتمندی نمودند.

این مسئول به تلاش ستادهای اسکان فرهنگیان استان در بارندگی‌ها و سرمای روزهای نخست فروردین اشاره کرد و گفت: علی‌رغم کمبود امکانات و محدودیت فضا و بارش باران، برف و سرما، اسکان زائران فرهنگی و غیر فرهنگی حضرت رضا (ع) در ستادهای اسکان فرهنگیان شهرهای مختلف خراسان رضوی با آمادگی و سرعت مطلوبی با همت و همکاری ستادهای اسکان شهرستان‌ها انجام شد.

وی تأکید کرد: در مناطقی همچون کدکن و تربت حیدریه نیز به 17 هزار مسافر درراه مانده خدمات‌رسانی شد و با استفاده از ظرفیت مدارس خارج از طرح اسکان در شرایط تعطیلی مراکز اداری شهرستان‌ها در روزهای نخست سال خدمات لازم ارائه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، حجم اعتبارات آموزش و پرورش استان از بودجه زائر و تسهیلات سفر را متناسب با فعالیت‌های آموزش و پرورش ندانست و بر افزایش سهم آموزش و پرورش استان از بودجه زیارت تأکید کرد.

رئیس ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی، کسب مقام نخست ماندگاری در کشور با ضریب ماندگاری 5.2 روز در مشهد مقدس و خدمت‌رسانی به زائران حریم مطهر رضوی را از افتخارات ماندگار ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی خواند و افزود: خدمات‌رسانی به حجم بالای زائر و مسافر نوروزی در مشهد مقدس مشمول عنایات خاص امام رضا (ع) و فرصتی مناسب برای تکریم زائران و اشاعه شعائر رضوی است.

وی در پایان متذکر شد: در تعطیلات نوروزی امسال مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی از استان آذربایجان‌شرقی و مازندران و همدان بیشترین اقامت را در ستادهای استان و مشهد مقدس داشته‌اند.

انتهای پیام/2202/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول