اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

210 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شده است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی در بین مددجویان کمیته امداد استان اردبیل بیش از 210 میلیارد و 86 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

210 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان اردبیل، بهروز زلالی در جلسه شورای اشتغال کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته در سطح استان اردبیل سه هزار و 765 طرح اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: بابت ایجاد این تعداد شغل افزون بر 210 میلیارد و 86 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

زلالی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 175 مورد از کل طرح‌های اجرا شده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد اختصاص داده شده است، تصریح کرد: بالغ بر 41 میلیارد و 719 میلیون ریال از تسهیلات اعطایی از محل منابع امدادی در اختیار این تعداد از مددجویان قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه افزون بر 166 میلیارد و 735 میلیون ریال از این تسهیلات از محل منابع بانکی پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: این مقدار تسهیلات در اختیار دو هزار و 584 نفر فرزندان مددجو و اقشار نیازمند قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همچنین برای توسعه‌ کشاورزی در سطح استان به شش نفر از متقاضیان واجد شرایط بالغ بر یک میلیارد و 632 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان با اعلام اینکه تسهیلات پرداختی در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی برای اقشار نیازمند پرداخت شده است، بیان کرد: 773 طرح کارانگیزی، یک‌هزار و 134 طرح توان‌افزایی و یک‌هزار و 858 طرح خودکفایی از جمله طرح‌هایی است که در طول سال گذشته به اجرا درآمده است.

زلالی خودکفایی و توانمندی مددجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد را رویکرد اصلی این نهاد عنوان کرد و ادامه داد: بر مبنای این اصل آموزش‌های لازم به مددجویان تحت پوشش ارائه شده و پس از اخذ گواهی فنی به متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 41 درصد از کل مددجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد استان اردبیل را سالمندان بالای 60 سال تشکیل می‌دهند، یادآور شد: این مددجویان از کار افتاده هستند و نمی‌توانیم برای آنان شغل ایجاد کنیم اما مشاوران فرهنگی و خانواده‌ این نهاد همواره با خدماتی که ارائه می‌دهد همواره درصدد است تا با حمایت از اعضای خانواده، پیوند میان فرزندان و والدین را مستحکم کند.

زلالی با اشاره به اینکه در سال آتی نیز درصدد هستیم تا تعداد بیشتری از مددجویان را به مرز خودکفایی برسانیم، گفت: رسالت کمیته‌ امداد تنها به پرداخت مستمری و رفع مشکلات معیشتی مددجویان ختم نمی‌شود بلکه رساندن به نقطه‌ خوداتکایی نیازمندان جز برنامه‌های لاینفک این نهاد به شمار می‌آید.

انتهای پیام/62006/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول