اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

انتقال زندان شیراز به خارج شهر ضرورت دارد

شهردار شیراز گفت: انتقال زندان این شهر در گذشته تصویب شده و باید اجرایی شود.

انتقال زندان شیراز به خارج شهر ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت عصر امروز در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر در سال جدید اظهار داشت: تقاضای مساعدت برای گسترش کارگاه‌های آموزشی و تولیدی و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان باید با توجه به مسئله انتقال زندان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: بودن زندان در مکان فعلی نادرست است و از نظر انتظامی و اجتماعی مشکلاتی دارد.

پاک فطرت ادامه داد: تاکنون بارها مسئولان استانی و کشوری قول داده‌اند این زندان را جابجا کنند و حتی مکان نیز مشخص و اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به مسئله، زندان شیراز سال‌های زیادی تخلف کرده که اگر پیگیری شود شاید چندین میلیارد عوارض بر عهده آن باشد.

مدیر ارشد شهری شیراز تصریح کرد: تجاری‌های شکل گرفته در اطراف زندان مجوز ندارند و ادامه این کار تخلف است.

وی بیان کرد: اگر زندان بخواهد انتقال پیدا کند، تملک این تجاری‌ها را بر گردن شهرداری می‌اندازند و از این رو زندان جای ساخت‌و‌ساز جدید ندارد.

پاک فطرت ابراز داشت: شهرداری در مورد مسائل فرهنگی از هیچ کمکی به زندان دریغ ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در همین زمینه گفت: برای تصویب طرح کمک به زندان شیراز باید از طریق شهرداری نامه داده می‌شد و از سویی اعطای این کمک بر خلاف مصوبات هیئت دولت است.

محسن معین افزود: بنا بر خروج این اماکن از شهرها است و هر گونه هزینه قبل از انتقال، تضییع حقوق بیت المال محسوب می‌شود.

غلام مهدی حقدل، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با توجه به سخنان مخالفان طرح پیشنهاد بخش ساخت‌و‌ساز از مصوبه حذف کرد و تنها کمک فرهنگی تا سقف 50 میلیون تومان مد نظر شورا قرار گرفت.

ساخت زندان جدید تا سال‌ها ممکن نیست

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز در همین زمینه گفت: بحث ساخت زندان جدید با توجه به شرایط بودجه تا سال‌های دیگر محقق نمی‌شود.

محمدرضا دیهیمی افزود: زندان عادل آباد نیز به هر حال یک سازه شهری است و برای یاری به آن شورا می‌تواند هیئتی را به زندان بفرستد و در موارد لازم کمک انجام دهد.

مسئله برخورد بین آتش‌نشانی و نیروی انتظامی پیگیری می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به نطق‌های پیش از دستور محمد رضا دیهیمی و محمد رضا هاجری گفت: ابعاد اتفاق چهارشنبه سوری برای ما باز نشده و در این زمینه در حال پیگیری هستیم.

غلام مهدی حقدل با توجه به درخواست هاجری برای جلوگیری از تعرضات خشونت‌طلبانه به کارکنان خدوم شهرداری و ابراز تاسف دیهیمی در مورد حادثه چهارشنبه آخر سال، اظهار داشت: در این مورد نامه‌ای به کمیسیون خدمات شهری داده‌ایم که با حضور پلیس ابعاد قضیه بررسی شود.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول