اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز مطرح کرد

نبود برنامه‌ریزی مناسب عامل کاهش 9 درصدی مسافران نوروزی شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کاهش 9 درصدی مسافران شیراز در نوروز امسال به سبب نبود برنامه‌ریزی دقیق بود.

نبود برنامه‌ریزی مناسب عامل کاهش 9 درصدی مسافران نوروزی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم شعرا بعد از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: در ایام نوروز ستادهای تسهیلات نوروزی استان‌های مختلف با مهیا کردن مراکز اقامتی و گردشگری و ارائه تسهیلات رایگان یا کم‌بها زمینه حضور بیشتر میهمانان را فراهم آورده بودند.

وی افزود: در تهران با تبلیغات وسیع طرح «میهمان تهران برای تهران‌گردی» و دسترسی به جاذبه‌های تاریخی پایتخت، در دستور کار مسئولان قرار گرفته بود.

به گفته وی، راه‌اندازی 20 تور گردشگری، جشنواره نوروزی برج میلاد و برگزاری نمایشگاه عطر یاس در تهران قدیم، ارائه کارت برای استفاده رایگان از مترو و اتوبوس، تخفیف 40 درصدی مراکز اقامتی، 20 درصدی در سفره‌خانه‌های سنتی، 25 درصدی در شهربازی‌ها و گاه حتی 70 درصدی در نقاط دیدنی ویژه، از جمله اقدامات جذب گردشگر به پایتخت بود.

شعرا ادامه داد: در شهر شیراز خدمات ارزنده‌ای مانند راه‌اندازی شش کمپ اسکان، آماده‌سازی 20 سالن سرپوشیده و 9 مسیر گردشگری انجام شده بود که قابل تقدیر است اما با توجه به افزایش 2.2 درصدی مسافرت در کشور، شاهد کاهش 9 درصدی ورود مسافر به شیراز بودیم که با وجود هوای خوب نوروز در این شهر قابل تامل است.

وی تصریح کرد: در این زمینه به نظر می‌رسد نبود یک برنامه مدون و پیش‌بینی شده به نیت جلب گردشگر و زائران به فارس مشهود بود و دستگاه‌ها نتوانسته بودند جاذبه لازم برای گردشگران را ایجاد کنند.

این عضو شورا بیان کرد: بنا به گفته جانشین پلیس راهور کشور، مسیر شیراز به اصفهان در نوروز امسال یکی از پر حادثه‌ترین مسیرهای کشور بوده و از سویی ماموریت‌های اورژانس نیز 12.5 درصد افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: نبود پارکینگ مناسب در اطراف حرم احمد بن موسی(ع) و حافظیه و همچنین عدم اطلاع‌رسانی فراگیر ملی برای آگاهی هموطنان از خدمات پذیرایی استان فارس از جمله موارد نقص در برنامه‌ریزی‌ها بود.

شعرا افزود: تنظیم یک برنامه مدون توسط شهرداری و سایر دستگاه‌ها برای جذب گردشگر و اطلاع‌رسانی از چند ماه قبل ضرورت دارد و لازم است که در ارائه تسهیلات ویژه به مسافران و ایجاد امکانات حمل و نقل عمومی و تورهای گردشگری و برنامه‌های تفریحی دقت بیشتری شود.

انتهای پیام/2448/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول