اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

تقویت فرهنگ عمومی از اهداف اجرای طرح‌های اوقاف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: تقویت فرهنگ عمومی و الگوبرداری از ائمه معصومان (ع) از اهداف طرح آرامش بهاری بود.

تقویت فرهنگ عمومی از اهداف اجرای طرح‌های اوقاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری عصر امروز در جلسه تقدیر از عوامل اجرایی طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی اظهار کرد: امسال برای چهارمین بار طرح آرامش بهاری در جوار 36 بقعه متبرکه استان زنجان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از 28 اسفند سال قبل آغاز شده بود، اضافه کرد: اجرای طرح مذکور تا 15 فروردین ماه ادامه داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در قالب طرح آرامش بهاری برنامه‌های مختلفی در استان اجرا شد، بیان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت از جمله این برنامه‌ها بود که در قالب آن شش موضوع از قبیل کودک، نوجوان، مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی ایجاد وقف جدید و تبلیغات چند رسانه‌ای ارائه شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال نو در جوار شش بقعه متبرکه استان اضافه کرد: همچنین امسال در هشت امامزاده نیز نماز جماعت در ایام نوروز اقامه شد.

باقری با اشاره به اهداف برگزاری این طرح اظهار داشت: هدف از اجرای طرح آرامش بهاری ترویج سبک زندگی اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح مذکور در قالب 12 موضوع چون عفاف و حجاب، نماز، ازدیاد جمعیت، تربیت فرزندان و ... اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاکید کرد: طرح آرامش بهاری صرفاً به مناسبت عید نوروز نبوده بلکه بستری برای ارتقای سطح معارف و معرفتی مردم است.

این مسئول در ادامه از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی از نیمه‌های تعطیلات نوروزی خبر داد و اظهار داشت: امسال این طرح در جوار 35 بقعه و امامزاده استان اجرا شد.

باقری با بیان اینکه اجرای این طرح از روز دهم در بقاع و امامزادگان تعیین شده آغاز شد، گفت: اجرای طرح سوگواره یاس نبوی به مدت هفت روز تا شانزدهم فروردین ماه ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام فاطمیه و در راستای عزاداری برای آن حضرت برگزار شد، توضیح داد: در قالب طرح سوگواره یاس نبوی برنامه‌های مختلفی اجرایی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اضافه کرد: طراوت‌بخشی و تقویت ایمان عمومی جامعه محبت‌افزایی و معرفت‌افزایی نسبت به اهل بیت، تقویت فرهنگی عمومی و ترویج الگوپذیری از حضرت زهرا (س) و تبلیغ سیره ایشان به عنوان الگویی جهانی برای بشریت از اهداف اجرای این طرح سراسری بود.

این مسئول در ادامه با ارائه گزارشی از تعداد گردشگران مذهبی حضور یافته در جوار بقاع متبرکه استان زنجان در قالب دو طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی بیان کرد: امسال 750 هزار نفر در جوار بقاع متبرکه استات حضور یافتند.

باقری همچنین از پخش 40 مورد گزارش خبری از برنامه‌های اجرایی این اداره کل در ایام عید خبر داد و گفت: این گزارش‌ها از شبکه استانی اشراق، شبکه خبر و شبکه یک پخش شد.

وی یادآور شد: در مجموع طی ایام عید 350 دقیقه از اجرای برنامه‌های طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی اوقاف استان زنجان از شبکه‌های مختلف استانی و سراسری پخش شد.

انتهای پیام/73005/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول