اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راهور استان زنجان:

33 درصد تصادفات زنجان در اتوبان زنجان به قزوین روی داده است

جانشین پلیس راهور استان زنجان بیشترین تصادفات ثبت شده در محورهای استان را مربوط به محور زنجان به قزوین با 33 درصد اعلام کرد.

33 درصد تصادفات زنجان در اتوبان زنجان به قزوین روی داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اصغر شیرمحمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران که با حضور اعضای شورای حمل و نقل استان برگزار شد، با اشاره به همکاری ارگان‌های عضو شورا در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی اظهار داشت: با هماهنگی این ارگان‌ها کاهش تلفات جاده‌ای در استان زنجان طی پنج سال گذشته ممتد بوده است.

وی کاهش تلفات حوادث رانندگی را در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن 3.4 درصد اعلام و اضافه کرد: این کاهش در طرح نوروزی هم شش نفر بوده و از 25 نفر سال گذشته به 19 نفر رسیده است.

جانشین پلیس راهور استان زنجان درصد کاهش مجموع تصادفات را 22 درصد اعلام کرد.

این مسئول از افزایش تردد در محورهای استان زنجان خبر داد و ابراز داشت: تردد در جاده‌های استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش 7 درصدی را نشان می‌دهد.

شیرمحمدی تاکید کرد: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ همچنان بیشترین تخلفات ثبت شده در بروز حوادث رانندگی در محورهای استان زنجان است که به ترتیب 23، 21 و 21 درصد از دلایل تصادفات روی داده محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات محورهای استان زنجان در کیلومترهای یک تا 30 روی داده است، ادامه داد: 43 درصد تصادف‌های استان زنجان در این کیلومترها روی داده است.

شیرمحمدی اوج ترافیک را در ساعات 12 ظهر تا 18 عصر اعلام کرد و ابراز داشت: واژگونی دلیل 51 درصد از تصادفات جاده‌ای در محورهای استان زنجان محسوب می‌شود که دلیل آن خواب‌آلودگی رانندگان است.

وی به تست‌های اعتیاد و الکل انجام شده در مدت زمان اجرای طرح نوروزی از رانندگان اشاره کرد و گفت: از مجموع این تست‌ها 61 مورد تست اعتیاد مثبت اعلام شد ولی در بحث الکل هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

جانشین پلیس راهور استان زنجان بیشترین تصادفات ثبت شده در محورهای استان زنجان را مربوط به محورهای زنجان به قزوین با 33 درصد اعلام کرد و گفت: محور ابهر به خدابنده با 21 درصد و جاده ترانزیت زنجان به خدابنده با 19 درصد رتبه بعدی را در تصادفات داشته‌اند.

این مسئول از توقیف 68 دستگاه خودرو با خلافی بیش از یک میلیون در محورهای استان زنجان خبر داد و بیان داشت: هفت جلد گواهینامه هم به دلیل نمره بالای منفی توقیف شده‌اند.

شیرمحمدی از برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از آغاز سال جدید خبر داد و افزود: آمادگی‌های ایجاد شده منجر به اجرای بهتر طرح شده است.

انتهای پیام/73004/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول