اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد لرستان خبر داد

جمع‌آوری بیش از 79 میلیارد ریال زکات در لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان لرستان از جمع‌آوری بیش از 79 میلیارد ریال زکات طی سال 92 در استان لرستان خبر داد.

جمع‌آوری بیش از 79 میلیارد ریال زکات در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ولی‌الله منتظری ظهر امروز در جمع کارکنان کمیته امداد لرستان گفت: پرداخت زکات یکی از واجبات الهی در دین اسلام است که در آیات و احادیث مختلف به آن اشاره شده است و همان طور که حضرت علی (ع) می‌فرمایند، برکت در مال کسى است که زکات بپردازد، به مؤمنان مدد و یارى رساند و به خویشاوندان کمک نماید، مردم لرستان نیز نسبت به پرداخت این واجب الهی مبادرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا و طی سال 92 بالغ بر 79 میلیارد و 84 میلیون ریال جمع‌آوری شده است که رشد 80 درصدی نسبت به مشابه سال گذشته دارد، تصریح کرد: این زکات جمع‌آوری شده جهت کارهای عام‌المنفعه و همچنین ساخت و بازسازی مساجد، مدرسه‌ها، کارهای عمرانی و ... مصرف می‌شود.

منتظری در ادامه سخنان خود اذعان داشت: پرداخت این میزان زکات نشان دهنده توجه مردم استان به موضوع زکات و ادای این فریضه الهی است.

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان با اشاره به اینکه در راستای فرهنگ‌سازی این واجب الهی در سال 92 اقدامات مناسبی از سوی کمیته امداد این استان صورت گرفته است، گفت: امیدواریم در سال جدید نیز با اقداماتی که انجام می‌شود، شاهد رشد جمع‌آوری زکات باشیم، زیرا این استان از نظر جذب خیرین و افراد نیکوکار پتانسیل‌های خوبی دارد.

انتهای پیام/2304/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول