اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین ‌بار

کنگره بین‌المللی گوارش، کبد و تغذیه کودکان در مشهد برگزار می‌شود

رئیس کنگره بین‌المللی گوارش، کبد و تغذیه کودکان از برگزاری این کنگره برای نخستین ‌بار در مشهد خبر داد.

کنگره بین‌المللی گوارش، کبد و تغذیه کودکان در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیمین پرتوی ظهر امروز در نشست خبری که در شهرک دانش و سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره برای نخستین بار در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کنگره 300 فوق‌تخصص و جراح طب کودکان که در میان آنان 60 فوق تخصص کودکان از سراسر کشور و 5 استاد و فوق تخصص از کشورهای آمریکا، استرالیا، آلمان و نیوزیلند حضور دارند، شرکت می‌کنند.

پرتوی در ادامه از ارائه 750 مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد و گفت: از این تعداد 150 مقاله پذیرفته شده که 75 مقاله آن در ویژه‌نامه کنگره به چاپ رسیده و 75 مقاله دیگر در قالب پوستر ارائه می‌شود.

رئیس کنگره بین‌المللی گوارش، کبد و تغذیه کودکان همچنین بیان کرد: از این تعداد، 40 مقاله در قالب سخنرانی و میزگرد در کنگره ارائه می‌شود.

وی تاریخ برگزاری این کنگره را 20 تا 22 فروردین ماه جاری عنوان کرد و افزود: کنگره مذکور در تالار چمران بیمارستان قائم مشهد برگزار می‌‌شود.

پرتوی تصریح کرد: افتتاحیه کنگره بین‌المللی گوارش، کبد و تغذیه کودکان ساعت هشت صبح 20 فروردین ماه برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا بیش از 30 سال گذشته کمتر به کودک و بیماری‌های گوارشی وی توجه می‌شد، گفت: از 30 سال پیش تاکنون در این زمینه فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است.

فوق تخصص کودکان همچنین به تغذیه با شیر مادر و تغذیه صحیح پس از دوران شیردهی کودکان تأکید کرده و بیان کرد: عادات بد غذایی در کودکان، استفاده از غذاهای فست‌فودی و خوارکی‌های غیر مفید در آنان باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل بیماری‌های کبدی، گوارشی، لاغری و یا چاقی شدید می‌شود که با برگزاری چنین کنگره‌هایی چالش‌ها در این زمینه بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید به آلرژی‌ها، ویروس‌ها و عوامل اسهال و بیماری‌های گوارشی در کودکان توجه شود، گفت: خوردن میوه، سبزیجات، آش و سوپ و پرهیز از مصرف نمک و شکر از 6 ماهگی در تغذیه کودکان باعث پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها در آنان می‌شود.

انتهای پیام/2202/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول