اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم:

طرح توانمندسازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم اجرا می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم از اجرای طرح توانمندسازی کادر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم با عنوان «آفاق اندیشه» به مدت سه هفته در قم خبر داد.

طرح توانمندسازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روحانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری آغاز دوره آفاق اندیشه اظهار کرد: به منظور توانمندسازی و ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت مدیران و مربیان کانون‌های فرهنگی مساجد استان قم دوره آموزشی فرهنگی آفاق اندیشه طراحی شده و به صورت حضوری و مجازی در دست اجرا قرار گرفته است.

وی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به کانون‌های فرهنگی مساجد گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری در سفر خود به خراسان رضوی این کانون‌ها را مهم دانستند و خواستار توسعه این کانون‌ها شدند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد این کانون‌ها را سازماندهی کرده است، عنوان کرد: تشکیلات موجب می‌شود که کار فرهنگی به صورت گروهی انجام شود و با حذف یک نفر کار فرهنگی باز هم صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های هنری مساجد باید مستقل شوند، گفت: دبیرخانه نمی‌تواند همیشه کانون‌ها را حمایت کند و باید به فکر تاسیس کانون‌های جدید باشد از این رو کانون‌ها باید روی پای خود بایستند.

روحانی با بیان اینکه در کار جمعی باید سطح همه افراد افزایش یابد، افزود: با برنامه‌های همایشی و دوره‌های غیرحضوری و... این افراد از نظر فکری به سطح مورد نظر رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه چندین ماه است که به صورت متمرکز برای برگزاری این دوره فعالیت صورت گرفته است، گفت: این دوره برای ارتقاء سطح مدیران و اساتید کانون‌ها تشکیل شده و همه مطالب نیز آماده شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: هدف استفاده بهینه از بیت‌المال در راستای اشاعه فرهنگ است و از این طریق و با آموزش نیروها از این امکانات بهتر استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به مباحث اجرایی این طرح گفت: این برنامه نخستین لبیک به سفارش مقام معظم رهبری در راستای اهمیت دادن به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

روحانی با بیان اینکه این دوره به مدت سه هفته در مجتمع یاوران مهدی برگزار می‌شود، عنوان کرد: افتتاح این دوره فردا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کلاس‌های عمومی بیان کرد: این کلاس‌ها با توجه به سطح تحصیلات تدوین شده و هر کسی با توجه به سطح تحصیلاتی که دارد از این دوره‌ها استفاده می‌کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: اساتید در عرصه‌های دعوت شده دارای تألیف و تحقیق هستند و می‌توانند در راستای ارتقاء سطح کانون‌ها بسیار کمک کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های متفاوت جمعی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها، ایستگاه‌های فروش کتاب و مسابقه جزوه‌نویسی از جمله برنامه‌های این دوره آموزشی است.

روحانی تصریح کرد: کانون‌های شرکت کننده در بخش برادران 90 کانون با ظرفیت 300 نفر عضو بوده و در بخش خواهران 35 کانون با 132 نفر عضو فعال است.

وی بیان کرد: در مجموع 4 همایش، 21 کلاس عمومی، 39 کلاس تخصصی و 39 کارگاه با حضور 70 استاد تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/2258/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول